در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر جابجایی خانه‌های در معرض خطر آغاجاری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با نماینده مردم و شهردار آغاجاری دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار جابه‌جایی خانه‌های در معرض خطر آغاجاری مورد تاکید قرار گرفت .

    در دیدار محمدطلا مظلومی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی و مهدی طلاوری شهردار آغاجری با محمدآیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، همکاری شهرداری آغاجاری با شرکت بازآفرینی شهری ایران در جابه‌جایی خانه‌های در معرض خطر آغاجاری مورد تایید قرار گرفت .

    در این دیدار جابه‌جایی خانه‌های در معرض خطر آغاجاری به زمینی با مساحت ۲۵ هکتار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همکاری دو طرف در اجرای این پروژه مورد تایید قرار گرفت .

    در این جلسه شهردار آغاجاری اعلام آمادگی کرد آماده سازی زمین ۲۵ هکتاری که در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفته است را شروع کند .

    همچنین در این جلسه مقرر شد اقدام‌های لازم جهت تهیه نقشه utm این پروژه انجام و هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : پروژه‌های طرح ساماندهی محله چهل اختران ، مدرسه شهید سلیمانی محله شیخ‌آباد ، ...

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است ، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد .

    |

    نظرات کاربران