در حال بارگذاری ...
  • زمان‌بندی واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن قم ۳۰ماهه است

    مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت : زمان‌بندی واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن این استان بین ۲۴ تا ۳۰ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی است .

    حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه احداث بیش از ۷۰ واحد مسکونی در قم در حال ساخت است ، ادامه داد : بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز شده و این پروژه‌ها طی بازده زمانی ۲۴ تا ۳۰ ماهه بعد از آغاز عملیات عمرانی ، تحویل متقاضیان خواهد شد .

    وی بیان داشت : مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

    زنجیرانی خاطرنشان کرد : همچنین احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب واگذاری زمین به نهادهای حاکمیتی ، قانونی جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی به افراد حائز شرایط در حال انجام است .

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی در قالب طرح خود مالک ۶ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند ، گفت : در بافت‌های فرسوده استان نیز عملیات ساخت ۵ هزار مسکن در حال انجام است . 

    زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه واریز به‌موقع آورده متقاضیان شرط مهم در سرعت احداث واحدهای مسکونی است ، ادامه داد : تاکنون هیچ فردی به‌خاطر تأخیر یا عدم آورده حذف شده بلکه به سایت‌های دیگر که از پیشرفت فیزیکی کم‌تری برخوردار هستند ، منتقل شده‌اند .

    وی اضافه کرد : یکی از اهداف مهم استان قم در واگذاری زمین انفرادی یا احداث واحدهای یک‌طبقه ویلایی و واگذاری آن در مرحله اسکلت و تکمیل آن توسط متقاضیان، جلوگیری از حذف افراد واجد شرایط بوده است .




    مطالب مرتبط

    هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است .

    |

    سازندگان این پروژه همچنین موظف شدند برنامه زمان‌بندی متناسب و مورد تایید اداره کل راه و شهرسازی را ارائه و فعالیت‌های خود را سرعت دهد .

    |

    این پروژه با ۶۲ درصد پیشرفت کلی فیزیکی در مراحل مختلف اعم از اسکلت سازی ، گچ کاری ، کاشیکاری و تاسیسات قرار دارد .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران