در حال بارگذاری ...
  • تامین ۸۹۱ هکتار زمین در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان سمنان

    به‌ منظور فراهم کردن مطلوبیت سکونت ، ساخت واحدهای تجاری ، مسجد و مدرسه در دستور کار قرار گرفته است و وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی نهضت ملی مسکن بخشی از تامین اعتبار را انجام خواهد داد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت : ۴۴ نقطه و سایت به‌ منظور تامین زمین جهت ساخت نهضت ملی مسکن به مساحت ۸۹۱ هکتار شناسایی شده است .

    سید محمد حسینی طباطبایی گفت : مجموع ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان  ۱۱۶ هزار نفر است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۷۰۶ ثبت‌نام در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان می‌باشد . در حوزه راه و شهرسازی استان تعداد ۱۳ هزار و ۲۲۵ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی و ۸ هزار و ۴۷۳ متقاضی واریز وجه انجام داده‌اند .

    وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۶ هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در حال ساخت است .  

    این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته این اداره کل به منظور تامین زیرساخت سایت‌های نهضت ملی مسکن استان تاکید کرد : اخیراً جلسه‌های متعدد با شرکت‌های آب، برق و گاز با هدف تامین خدمات زیربنایی در سایت‌های نهضت ملی مسکن برگزار شده است .

    رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان افزود : به‌ منظور فراهم کردن مطلوبیت سکونت ، ساخت واحدهای تجاری ، مسجد و مدرسه در  دستور کار قرار گرفته است و وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی نهضت ملی مسکن بخشی از تامین اعتبار را انجام خواهد داد .

    وی در پایان تصریح کرد : احداث شهرک‌های مسکونی با رویکرد معیشت محور در دشت چلیم و رضا آباد آهوان به مساحت دو هزار هکتار نقطه عطفی در سکونتگاه‌های استان خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تصویب الحاق ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به محدوده ...

    |

    نظرات کاربران