در حال بارگذاری ...
  • تامین ۳ هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در استان خوزستان

    با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی ، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان ، تعادل برقرار می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان خبر داد .

    مسعود بیات منش با اشاره به موضوع مسکن و خانه دار شدن جوانان در استان خوزستان اظهار کرد : در خوزستان یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانوار ساکن هستند که باید به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۱۰۵ واحد مسکونی داشته باشیم در حالی که اکنون به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۹۸ خانه در استان وجود دارد .

    وی با اشاره به کمبود ۷ درصدی تعداد خانه در استان خوزستان توضیح داد : با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی ، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان ، تعادل برقرار می‌شود .

    بیات منش به تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان اشاره کرد و افزود : موضوع الحاق به محدوده و طراحی این زمین‌ها انجام شده و حدود ۳۰ درصد از این اراضی در مرحله آماده‌سازی قرار دارند و امیدوارم با رونق وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ، در حوزه مسکن نیز شرایط بهتری برای مردم استان فراهم شود .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    نظرات کاربران