در حال بارگذاری ...
  • اعلام آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن به تفکیک استان‌ها

    تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت مسکن و ساختمان به استناد ماده ۱۹ قانون جهش تولید مسکن ، با انتشار گزارشی ، جزئیات اقدامات انجام شده وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را اعلام و از ثبت نام شش میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۰۲ متقاضی دراین طرح خبر داد .

    بر اساس گزارش اعلام شده ، شش میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۰۲ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که تاکنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۸۸ متقاضی به تایید نهایی رسیده اند از این میان در استان تهران ۹۱۹ هزار و ۲۸۲ متقاضی ثبت نام کرده اند که تعداد ۵۴۸ هزار و ۶۰۰ متقاضی تایید نهایی شده اند .

    همچنین جزئیات عملکرد بانک‌ها در انعقاد قرارداد طرح نهضت ملی مسکن نشان از تحقق ۲۸ درصدی نسبت به سهمیه آنها دارد .

    بر اساس این گزارش تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

    در گزارش عملکرد قانون جهش تولید مسکن ، متن کامل تفاهم نامه صدور پروانه ساختمانی در طرح های حمایتی تأمین مسکن بین وزرای راه و شهرسازی و کشور در یان گزارش آمده است .

    متن کامل گزارش عملکرد قانون جهش تولید مسکن را از فایل ضمیمه دانلود و مطالعه نمایید .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن اتفاقات خوبی توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی رخ داده است . اما با توجه به آنکه حدود ۱۸ ماه تا پایان دولت باقی مانده است باید با برنامه‌ریزی روزانه تلاش کنیم تکلیفی که قانونگذار بر عهده ما نهاده است را در زمان مقرر اجرایی کنیم و به اتمام برسانیم .

    |

    نظرات کاربران