در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۴۷۵.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در دولت سیزدهم

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف ۴۷۵.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان در ۳ سال اخیر خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که بر این اساس جهت اطلاع‌رسانی با نصب تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوارنویسی ، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است .

    وی افزود : در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    وی افزود : با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۱۸۵.۴ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع‌وقمع و خلع ید آن اقدام شد . از سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ نیز ۲۹۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف فوری شده است که از این میزان ۱۱۶.۶ هکتار در سال ۱۴۰۰، ۱۱۶.۸ هکتار در سال ۱۴۰۱ و ۵۶.۸ هکتار در سال ۱۴۰۲ بوده است .

    وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند ، گفت : این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .




    مطالب مرتبط

    مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

    |

    بر اساس آمارهای به دست آمده در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۵۳ درصدی در تعداد تعرض و تصرف زمین‌خواران و افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان بوده‌ایم .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

    |

    نظرات کاربران