در حال بارگذاری ...
  • حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گفت : برای بهره مندی از این حمایت‌ها و کمک‌ها می‌بایست ملک در محدوده بافت فرسوده باشد .

    حسن کحال زاده اظهار کرد : در راستای تحقق نوسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ، کمک‌ها و حمایت‌هایی برای مالکان و سازندگان این محدوده‌ها تدارک دیده شده است .  

    وی با بیان اینکه این حمایت‌ها جزء حقوق مالکان املاک بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است و مالکان حق دارند از آن بهره‌مند شوند ، گفت : برای بهره‌مندی از این حمایت‌ها و کمک‌ها می‌بایست ملک در محدوده بافت فرسوده باشد .

    رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : متقاضیان با مراجعه به سایت facility.udrc.ir میتوانید از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند که استعلام ملک ، هم از طریق کد پستی و هم کد جام (در برگه سند) امکان پذیر است .  

    وی ادامه داد : در این راستا و در صورت واقع شدن ملک در بافت فرسوده ، مالک می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات، حمایت و کمک‌های مالی، حمایت و کمک‌های شهرسازانه بهره‌مند شوند علاوه بر این می‌تواند واحد مسکونی موجود در بافت فرسوده را با زمین یا خانه تعویض کند .

    کحال زاده در خصوص حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات عنوان کرد : این حمایت‌ها شامل صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه ، ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط ادارات آب ، برق ، گاز ، مخابرات و… و صدور پروانه پایان کار در کمترین زمان می‌شود .

    وی با اشاره به حمایت و کمک‌های مالی (وام ساخت و اجاره) بیان کرد : در این بخش وام نهضت ملی (ساخت) شامل ۴۰۰ میلیون تومان برای کلان‌شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها با درصد سود ۲۳ درصد و جمع دوره ساخت و بازپرداخت ۲۰ ساله است .

    رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: وام نوسازی مسکن (ساخت) ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرها است که شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد می‌شود که جمع دوره ساخت و بازپرداخت آن ۷ ساله است . وام اجاره نیز ۱۲۰ میلیون تومان برای کلان‌شهرها و ۹۰ میلیون تومان برای سایر شهرها که با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ارائه می‌شود .

    کحال زاده عنوان کرد : تسهیل در ضوابط معماری ، تسهیل در ضوابط پارکینگ ، افزایش تراکم ساختمانی و کاربری مسکونی و غیرمسکونی از حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) است . در صورتی که متقاضی ساکن بافت فرسوده باشد ، می‌تواند واحد یا زمین خود را با واحدی نوساز یا زمین‌های تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی با سقف چهل درصد تخفیف در قیمت کارشناسی عوض کند .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    ورود بسیج به اقناع سازی و ترغیب مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار اهمیت دارد . 

    |

    نظرات کاربران