در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه (س)

    پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار توسط ۱۲ پیمانکار در حال اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آخرین وضعیت ساخت پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .

    با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، اعضای هیات مدیره این شرکت و مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران آخرین وضعیت ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا (س) ، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهر تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت . 

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست که با حضور اعضای هیات‌مدیره و معاونین شرکت بازآفرینی شهری ایران و تعدادی از مدیران سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی شهری احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از پروژه طرح بازآفرینی ، نوسازی و توسعه میدان شهید بهشتی تبریز (چهار راه منصور) بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری به شمار می‌آید ، گفت : دو موضوع تراکم حداقلی و پایین بودن سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی در مناطق کم برخوردار باعث بروز احساس تبعیض اجتماعی در شهرها و ایجاد به اصطلاح شمال و جنوب شهر شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در راستای کاهش فاصله طبقاتی محلات توسعه یافته و کم برخوردار است ، اظهار کرد : این پروژه به نوسازی بافت‌های فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران کمک می‌کند و به معنای واقعی یک پروژه بازآفرینی شهری تمام عیار است؛ هم سرانه خدماتی و روبنایی محلات ۱۳ گانه اطراف این باغ راه را تکمیل می‌کند و هم باعث تحریک توسعه و شتاب بخشی به نوسازی مسکن در اطراف خود می‌شود .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه باید با اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده ساکنان در شهر تهران و سایر شهرها از منافع پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) آگاهی پیدا کنند ، اظهار کرد : پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) باید به عنوان الگو برای سایر شهرداری‌های سراسر کشور معرفی شود . 

    آیینی با اشاره به اینکه ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا (س) از پروژه‌های مشترک بازآفرینی شهری (راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران) به شمار می‌آید ، گفت : آمادگی داریم تا به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ، نحوه انجام و همچنین پیشرفت این پروژه بزرگ نوسازی بافت‌های ناکارآمد در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را برای بهره‌گیری از این تجربه خوب به سراسر کشور اطلاع‌رسانی کنیم .

    گفتنی است پس از پایان این نشست ، حاضرین در جلسه از روند ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا (س) بازید کردند .

    پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار توسط ۱۲ پیمانکار در حال اجراست .




    مطالب مرتبط

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن توضیحاتی ارائه داد .

    |

    نظرات کاربران