در حال بارگذاری ...
  • تسریع در نوسازی و جابجایی ساکنان بافت‌های فرسوده شهرضا و دهاقان

    شهرضا یکهزار و ۸۹ هکتار بافت فرسوده و ۳۶۴ هکتار بافت ناکارآمد مصوب دارد و شهر منظریه که سال ۸۴ از تجمیع پنج روستا شکل گرفت نیز حدود ۹۰ هکتار بافت فرسوده دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران ، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای دهاقان و گلشن بر تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری و جابه‌جایی ساکنان بافت‌های فرسوده شهرضا و دهاقان تاکید کرد .

    محمد آیینی با حبیب قاسمی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران ، شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای دهاقان و گلشن دیدار و گفت‌وگو کرد .

    آیینی بر تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری و جابه جایی ساکنان بافت های فرسوده شهرضا و دهاقان تاکید کرد .

    حبیب قاسمی نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا ، دهاقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت : شهرضا یکهزار و ۸۹ هکتار بافت فرسوده و ۳۶۴ هکتار بافت ناکارآمد مصوب دارد و شهر منظریه که سال ۸۴ از تجمیع پنج روستا شکل گرفت نیز حدود ۹۰ هکتار بافت فرسوده دارد . شرکت بازآفرینی شهری ایران همواره همکاری خوبی با مجموعه مدیریت شهری این شهر داشته و مساعدت‌های خوبی در زمینه مرمت ، بهسازی و زیرسازی آسفالت معابر و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته‌اند و در این جلسه نیز دستورات خوبی در خصوص تامین قیر و تسهیلات بافت فرسوده به هر دو شهر صادر شد .

    قاسمی یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده را آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: ساکنان بافت‌های فرسوده ترجیح می دهند از این محلات مهاجرت کنند و باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود. البته اکنون تسهیلاتی برای نوسازی واحدهای فرسوده وجود دارد اما کافی نیست و مشوق‌هایی نظیر اعطای وام‌های بلندمدت با بهره کم و تخفیفات حداکثری در ارایه مجوزها می‌تواند در تشویق مردم به نوسازی تاثیرگذار باشد .

    نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس در خصوص اجرای بسته‌های تشویقی اظهار کرد : بهترین راهکار این است که کار نوسازی بافت‌های فرسوده تحت مدیریت یکپارچه انجام شود .




    مطالب مرتبط

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    |

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    نظرات کاربران