در حال بارگذاری ...
  • رفع ناترازی بخش مسکن با بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها

    سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دستیار وزیر راه و شهرسازی گفت : در حوزه مسکن اقتصادی و مسکن حمایتی باید سیاستگذاری‌هایی ایجاد شود تا این ناترازی‌ها حل شود که بهترین روش استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است .

    روح الله اکبری در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن که امروز ۱۳ مرداد در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد ، با اشاره به اینکه نقش و حضور شرکت‌های دانش بنیان در ساخت و تولید مسکن تقویت می‌شود ، گفت : باید با نیازهای نوظهور محصول جدید هم تولید کرد و صنعتی سازی هم ابعاد مختلفی دارد و بدون به‌کارگیری علم و فناوری و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان امکان صنعتی سازی فراهم نمی‌شود . بنابراین در صدد بهره‌مندی از ظرفیت این شرکت‌ها و گسترش آنها در تولید مسکن هستیم .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اقتصاد نسل اول منابع طبیعی و در نسل دوم کارایی و در اقتصاد نسل سوم دانایی و شرکت‌های دانش‌بنیان محور است ، توضیح داد : در این مرحله شرکت‌ها به صورت تک به تک با هم رقابت نمی‌کنند بلکه اجزای یک زنجیره با هم در رقابت هستند ، اجزایی مانند تولید ، ساخت ، لجستیک ، طراحی ، تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش و ... در حال رقابت هستند .

    اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ٧٠ درصد DGP کشورهای در حال توسعه از اقتصاد خدمات و شرکت‌های دانش‌بنیان است ، گفت : سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد .

    اکبری گفت : این تفاهم نامه با اهدافی همچون تامین نیازهای نوظهوری و فناور و به‌کارگیری شیوه‌های جدید صنعتی‌سازی به امضا رسید که فناوری‌ها ، شامل فناوری‌های سیاست گذاری و مدیریتی ، فناوری ساخت و فناوری‌های تامین مالی است . در حوزه مسکن اقتصادی و مسکن حمایتی باید سیاست‌گذاری‌های ایجاد شود تا این ناترازی‌ها حل شود که بهترین روش استفاده از شرکت‌های دانش بنیان است .

     




    مطالب مرتبط

    به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت‌های چینی ، تکنولوژی‌های اجرایی جدید ساختمان‌سازی را وارد کشور کنیم و در این زمینه چند شرکت چینی از پروژه‌های ساختمان کشور از جمله پرند و پردیس بازدید کردند ؛ در مذاکره با چینی‌ها پتانسیل خوبی در این شرکت‌ها برای تکنولوژی‌های اجرایی در ...

    |

    در حال حاضر جابجایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تأمین مسکن به شمار می رود چراکه درجایی که ظرفیت سازی شده تمایل و یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد و در مقابل جایی که ظرفیت سازی نشده تمایل زیادی از سوی مردم برای سکونت دیده می شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بازدید کرد ...

    |

    نظرات کاربران