در حال بارگذاری ...
  • آمادگی مرکز تحقیقات برای تدوین سرفصل‌های ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مسکن

    با تلاش‌های فراوان ، در برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قم ، البرز و قزوین این شرکت‌ها در اجرا مشارکت داشتند که پروژه‌های موفقی نیز بودند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه نیاز است تا سرفصل‌های مشخصی برای ارزیابی شرکت های دانش بنیان تعیین شود ، از آمادگی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای تدوین سرفصل ها و شاخص های توان شرکت های دانش بنیان خبر داد .

    محمدمهدی حیدری در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن که در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد ، گفت : مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سه سال گذشته ۷۰ نظریه فنی برای محصولات ساختمانی صادر کرده است که در مقایسه با تعداد ۲۰ نظریه در مدت مشابه قبل ، افزایش چشمگیری داشته و نشان‌دهنده حمایت این مرکز از فناوری‌های نوین است .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های نوین این شرکت‌ها با مشکلاتی همراه بود و عموماً سازندگان و حتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها ریسک بهره‌مندی از تکنولوژی کار را نمی‌پذیرفتند ، گفت : با تلاش‌های فراوان ، در برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قم ، البرز و قزوین این شرکت‌ها در اجرا مشارکت داشتند که پروژه‌های موفقی نیز بودند .

    وی بر استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش بنیان در پروژه‌های مسکن توسط دست اندرکاران اجرایی تاکید کرد و افزود : در حوزه اجرا ، در بحث‌های صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین چیزی از دیگر کشورها کم نداریم و باید گفت دانش مهندسی عمران در کشورمان قابل قبول است .

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت : مشکل ما در موضوع صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ، این است که سرعت ساختمان‌سازی ما با سرعت صنعتی‌سازی همخوانی نداشته و حتی سیستم بانکی نمی‌تواند پا به پای فناوری‌های نوین پیش برود ؛ بر این اساس باید فکر اساسی برای مدل مالی آن داشت .

    وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا سرفصل‌های مشخصی برای ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان تدوین شود از آمادگی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای تدوین سرفصل‌ها و شاخص‌های توان شرکت‌های دانش بنیان خبر داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، همزمان با هفته دولت ، هزار و ۹۸۶ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح و سه هزارمین واحد نوسازی شده مردمی در بافت فرسوده گرگان به ...

    |

    اعتبار هزینه شده در این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان است .

    |

    نظرات کاربران