در حال بارگذاری ...
  • خراسان رضوی رتبه دوم در نوسازی بافت فرسوده را کسب کرد

    تعامل و مشارکت سازمان‌ها ، ادارات و نهادهای مرتبط با بازآفرینی شهری در این زمینه بسیار اثرگذار است . در خراسان رضوی تعداد ۲۹۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد و شهر مشهد با نوسازی بیش از ۲۱ هزار واحد از شهرهای پیشرو در نوسازی بافت فرسوده به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از کسب رتبه دوم استان در نوسازی بافت فرسوده در کل کشور خبر داد .

    محمدرضا اسدی با اشاره به افزایش نوسازی در بافت‌های فرسوده در استان اظهار کرد : در ارزیابی‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده شهری استان خراسان رضوی از ۲۶ هزار واحد عبور کرده است و پس از تهران ، خراسان رضوی در صدر استان‌ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده قرار دارد .

    وی افزود : روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری و همچنین بهره‌برداری از واحدهای تکمیل شده در این بافت‌ها به تفکیک استان‌ها از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام شد که استان خراسان رضوی رتبه دوم را به دست آورد . فرایند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری به ۲۶ هزار واحد رسیده که از این تعداد واحد در حال نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری ، بیش از ۱۰هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

    رئیس بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد : خراسان رضوی با بیش از ۲۶ هزار واحد نوسازی جزو استان‌های پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور است .

    وی با اشاره به اهمیت نوسازی واحدهای مسکونی اظهار کرد : مقاوم‌سازی و استحکام بنا در شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر در حفظ جان ساکنان و شهروندان در مقابل حوادث طبیعی بسیار اثرگذار است .

    اسدی افزود : تعامل و مشارکت سازمان‌ها ، ادارات و نهادهای مرتبط با بازآفرینی شهری در این زمینه بسیار اثرگذار است . در خراسان رضوی تعداد ۲۹۶ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد و شهر مشهد با نوسازی بیش از ۲۱ هزار واحد از شهرهای پیشرو در نوسازی بافت فرسوده به شمار می‌رود .

     




    مطالب مرتبط

    بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در همراهی مدیر کل دفتر امور نظارت عالی فنی پروژه های سازمان ملی زمین و مسکن در جریان ...

    |

    جنوب کرمان آمادگی جهت جذب سهمیه سایر استان‌هایی که در جذب قیر موفق نبودند به وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند .

    |

    با توجه به اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع آماده‌سازی اراضی طرح در این شهرستان مطرح و بررسی شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، از اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی برای کنترل و مهار تلاطم در بازار زمین ، مسکن و اجاره ...

    |

    نظرات کاربران