در حال بارگذاری ...
  • بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری در استان زنجان مشارکت می کنند

    گروه‌های جهادی با توجه به تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته و نقش‌آفرینی کردند ، می‌توانند در خصوص اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری مثمر ثمر باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) زنجان از مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری در استان زنجان خبر داد .

    اقبال جهانبخشی در حاشیه آغاز رزمایش استانی تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در محله اصغریه به عنوان «محله هدف بازآفرینی شهر زنجان» در جمع خبرنگاران ، با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی استان منعقد شده و وظایفی برای جهادگران تعیین شده است ، گفت : در این راستا از ظرفیت گروه های جهادی در این رزمایش استفاده می شود .

    وی با بیان اینکه اصل کار اقناع سازی مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری است ، ابراز کرد : گروه‌های جهادی با توجه به تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته و نقش‌آفرینی کردند ، می‌توانند در خصوص اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری مثمر ثمر باشند .

    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان گفت : چندین جلسه هماهنگی و آموزشی با گروه های جهادی و نواحی مختلف و تخصصی در خصوص بازآفرینی شهری با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شده است .

    جهانبخشی ، از مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری خبر داد و گفت : تلاش داریم در چهار شهرستان زنجان ، ابهر ، خرمدره و قیدار در محلات هدف کمک‌های لازم به اداره راه و شهرسازی را ارائه بدهیم .

    وی ، با بیان اینکه شهرداری هم در اجرای این رزمایش همکاری لازم را بکند ، افزود : برخی از مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند که امنیت آن‌ها را در برابر زلزله و حوادث طبیعی تأمین نمی‌ کند و در این راستا ما باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم .

    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان تصریح کرد : گروه‌های جهادی نسبت به وظایف محوله خود در حوزه بازآفرینی شهری به خوبی آگاه و توجیه شدند و در محلات هدف بازآفرینی شهری حضور خواهند داشت .

    جهانبخشی ، با بیان اینکه با وام‌هایی که از طریق بانک‌های عامل به مردم پرداخت می‌شود ، نوسازی منازل اتفاق می‌افتد ، تصریح کرد : در مورد افرادی که خودشان می‌توانند در طرح مشارکت کنند و خانه‌های خود را بسازند مشکلی نداریم ولی خانواده‌هایی که توان لازم را ندارند در بسیج سازندگی ظرفیتی ایجاد شده تا برای مردم مسکن جدید احداث کنیم . ‌




    مطالب مرتبط

    نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

    |

    محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

    |

    امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود .

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    نظرات کاربران