در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۱۵۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان

    اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی ، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت ، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اخذ تعداد ۱۵۰۰ فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی استان خوزستان خبر داد .

    مرتضی میثاقی با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به حوزه املاک و زمین گفت : در راستای اجرای قانون حدنگاری ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰۰ فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای حوزه استحفاظی این اداره کل صادر شد .

    میثاقی افزود : این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای تفاهم نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است . در حال حاضر در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند تعداد ۱۰ هزار و ۲۷۷ فقره سند دیگر با کارگزار بخش خصوصی قرارداد منعقد شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال اسناد مذکور صادر شوند .

    وی تاکید کرد : اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی ، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت ، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم قانون جامع حدنگار عنوان کرد و گفت : در اجرای این قانون دریافت اسناد دیگری هم در دستور کار داریم به طوری که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال این کار قطعا سرعت بیشتری می گیرد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    احداث این ساختمان اداری در مساحتی به وسعت ۵۰۰ متر مربع زیربنا در حال ساخت است .

    |

    با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مسکن مهر در دو شهر جدید رامین و شیرین شهر ، فاقد متقاضی بودند با پیگیری‌های انجام شده ، تسهیلات دریافتی مسکن مهر را با بانک‌ها تسویه و این‌ مساکن را تبدیل به مساکن خودمالکی و ویلایی کردند .

    |

    بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

    |

    ساختمان فرمانداری آغاجاری در ۲ طبقه و با در نظر گرفتن کلیه موارد مورد نیاز ساختمان‌های اداری احداث می‌شود .

    |

    نظرات کاربران