در حال بارگذاری ...
  • گام های جدید برای افزایش تولید و عرضه مسکن در گلستان

    در راستای مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر تعیین تکلیف سازندگانی که مطابق برنامه اجرایی پیش نمی روند ، در این جلسه مقرر شد ، سازندگان پروژه ۱۲۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن آسایش گرگان ، طی زمان تعیین شده به برنامه خود عمل کنند . در غیر این صورت قرارداد اداره کل با این سازنده خاتمه می یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان به ریاست ، مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد ، برنامه ریزی های لازم برای افزایش تولید و عرضه مسکن در استان انجام شد .

    جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور معاون مسکن و ساختمان و روسای ادارات راه و شهرسازی برگزار شد .

    در این جلسه مقرر شد ، با توجه به ابلاغ برنامه اجرایی آماده سازی سایت های نهضت ملی مسکن در گلستان ، سایت هایی که برای آماده سازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده ، طی مدت ۱۰ روز تعیین تکلیف شود .

    همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیز نسبت به تسریع آماده سازی اراضی ای که در اختیار دارد اقدام کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه گفت : در راستای مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر تعیین تکلیف سازندگانی که مطابق برنامه اجرایی پیش نمی روند ، در این جلسه مقرر شد ، سازندگان پروژه ۱۲۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن آسایش گرگان ، طی زمان تعیین شده به برنامه خود عمل کنند . در غیر این صورت قرارداد اداره کل با این سازنده خاتمه می یابد .

    وی افزود : همچنین با توجه به برگزاری جلسه تعیین تکلیف سازنده پروژه ۲۲۰ واحدی زیتون گرگان در محل دفتر طرح ریزی و پایش طرح های مسکن وزارت راه و شهرسازی ، مقرر شد وضعیت این پروژه طی مدت زمان ابلاغی تعیین شود .

    در جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین در رابطه با واگذاری تسهیلات بانکی به پروژه های مسکن استان مقرر شد ، جلسه ای بین مدیران استانی با مدیریت شعب بانک تجارت برگزار شود و با توجه به عدم تحقق تعهدات بانک پاسارگاد مبنی بر واگذاری تسهیلات، این موضوع در سطح وزارتخانه پیگیری شود .

    تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر باقیمانده از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که پس از بازدید استاندار گلستان از پروژه مسکن مهر کردکوی ، برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکلات موجود در این پروژه انجام شده است .

    گفتنی است بررسی راهکاری قانونی به منظور تشدید نظارت و ساماندهی بنگاه های مشاور املاک و انجام اقدامات لازم برای ارتقا رتبه استان در حوزه بازآفرینی شهری از دیگر موارد مطرح شده در جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان بود .




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

    |

    در کمیسیون ماده پنج استان یک ضرب الاجل برای مالکان این اراضی در نظر گرفته شده که چنانچه پیش از موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از شهرداری و احداث بنا اقدام کنند ، زمین آن‌ها از طرح خارج خواهد شد .

    |

    اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۲ می‌باشد . تاکنون ۷۸ نفر با عملکرد شش هزار و ۹۶۰ نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند .

    |

    وزارت راه و شهرسازی برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی است .

    |

    نظرات کاربران