در حال بارگذاری ...
  • فعالیت ۵ هزار بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در شهر تهران

    طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است و یکی از مشکلات این تعداد از غیرمجازها ، فرار مالیاتی گسترده ای است که در این حوزه شکل گرفته است . بنابراین ما آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی نسبت به برخورد با واحدهای غیر مجاز اقداماتی را انجام بدهیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات با تاکید بر اینکه ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و اخذ کد رهگیری برای معاملات ضروری است از فعالیت بیش از ۵ هزار بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران خبر داد .

    یاسر دستمالچیان در خصوص اخباری مبنی بر وجود ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران توضیحاتی ارایه کرد و گفت : به تازگی اعلام شده که ۱۲ هزار بنگاه مشاور املاک مجاز و ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاه غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که به نظر می رسد این آمار در خصوص غیرمجازها چندان با واقعیت منطبق نباشد . طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک در سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ بنگاه مشاور املاک در سطح شهر تهران وجود داشته است این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون در شهر تهران بیش از ۵ هزار بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در حال فعالیت است .

    دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات بار دیگر بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و همچنین اجاره تاکید کرد و افزود : مشاهده می شود برخی به خلاف نسبت به کد فروشی در پیشوا ، قرچک و ورامین اقدام کرده اند که ضرورت دارد تا به این قبیل فعالیت های خلاف قانون و غیرمجاز پایان دهند .

    دستمالچیان افزود : طبق آمارها بیش از ۵ هزار بنگاه مشاوره املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد که در استان تهران این رقم بسیار بیشتر ثبت شده است و یکی از مشکلات این تعداد از غیرمجازها ، فرار مالیاتی گسترده ای است که در این حوزه شکل گرفته است . بنابراین ما آمادگی داریم تا در طرح مشترکی با سازمان امور مالیاتی نسبت به برخورد با واحدهای غیر مجاز اقداماتی را انجام بدهیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت : مستاجران در صورتی که موجران نسبت به افزایش اجاره بها ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت : استفاده از سامانه «تعیین اجاره بها» برای مشاوران ...

    |

    یکی از کارکردهای سامانه املاک و اسکان تخصیص منابع بانکی به پروژه‌های مختلف است . هم اکنون با ثبت ۵۰ درصد اطلاعات ملکی مردم در سامانه ، سیاستگذار قادر به اخذ تصمیمات درست بر اساس واقعیات شده است .

    |

    برای اینکه شهروندان در فصل اجاره‌ها مشکل نداشته باشند حتماً کمیسیون دریافتی را مطابق نرخ‌نامه که به جهت سهولت کار در اکثر استان‌ها به شکل QR code طراحی شده و مطابق نرخ نامه واریز کنند .

    |

    بنگاه‌های معاملات املاک مجوز دار به منظور تسهیل فضای کسب و کار خواستار برخورد با بنگاه‌های غیرمجاز شدند که بدون پرداخت هیچ‌گونه مالیات به شکل غیرقانونی در این صنف مشغول فعالیت هستند .

    |

    نظرات کاربران