در حال بارگذاری ...
  • مالکان و مستاجران به خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند

    در صورتی که فرد خوداظهاری نکند ، بر اساس بند پنج تبصره هشت ماده ۱۶۹ ، مشمول مالیات خواهد بود و چنانچه نسبت به این مساله و اعلام خالی بودن ملک مورد نظر اعتراض داشته باشد ، چنانچه بیش از ۲ مرتبه برای او پیامک اخطار ارسال شده و در ثبت ملک در سامانه کوتاهی کرده باشد ، اعتراض وی وارد نیست و مشمول پرداخت مالیات می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس از تمام مالکان و مستاجران درخواست کرد که نسبت به خوداظهاری ملک خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند .

    ناصر رضایی با اشاره به ارسال پیامک به شهروندان با این مضمون که ملک شما به دلیل عدم خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود ، گفت : بر همین اساس از عموم شهروندان تقاضا داریم که نسبت به خوداظهاری ملک خود در سامانه املاک و اسکان به قید فوریت اقدام کنند .

    وی هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی را کاهش تورم نرخ مسکن ، حمایت از مستاجران و جلوگیری از دلالی در زمینه املاک دانست و ادامه داد : مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، تمامی سرپرستان خانوار ، مالکان و مستاجران ، باید املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشانیamlak.mrud.ir ثبت کنند .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد : با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشد ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد .

    رضایی افزود : در صورتی که فرد خوداظهاری نکند ، بر اساس بند پنج تبصره هشت ماده ۱۶۹ ، مشمول مالیات خواهد بود و چنانچه نسبت به این مساله و اعلام خالی بودن ملک مورد نظر اعتراض داشته باشد ، چنانچه بیش از ۲ مرتبه برای او پیامک اخطار ارسال شده و در ثبت ملک در سامانه کوتاهی کرده باشد ، اعتراض وی وارد نیست و مشمول پرداخت مالیات می‌شود .

    وی ادامه داد : چنانچه فرد مالک نسبت به مالکیت ملک مورد نظر اعتراض داشته باشد و آن ملک در زمان محاسبه مالیات در مالکیت او نبوده باشد ، باید نسبت به دریافت گواهی تاریخچه عدم مالکیت در آن مقطع از طریق سازمان ثبت و همچنین تکمیل اقرار نامه دادرسی اقدام کند .

    رضایی اظهار کرد : شهروندان توجه داشته باشند ، برای اینکه در سنوات آتی نیز مشمول مالیات نشوند باید حتماً املاک مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان تعیین تکلیف کرده و نسبت به خود اظهاری ملک خود اقدام کنند تا مشمول مالیات نشوند .




    مطالب مرتبط

    مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، تمامی سرپرستان خانوار ، مالکان و مستاجران ، باید املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند .

    |

    تمامی خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی ، یارانه‌ای و کمک معیشتی ، تعویض پلاک خودرو ، فروش انشعاب آب ، برق ، تلفن و گاز طبیعی ، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهی نامه را صرفاً با اخذ کد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی خدمات رسان را منوط به خوداظهاری شهروندان در ...

    |

    یکی از کارکردهای سامانه املاک و اسکان تخصیص منابع بانکی به پروژه‌های مختلف است . هم اکنون با ثبت ۵۰ درصد اطلاعات ملکی مردم در سامانه ، سیاستگذار قادر به اخذ تصمیمات درست بر اساس واقعیات شده است .

    |

    تاکنون مجموعاً برای ۴۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای ۱۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است .

    |

    نظرات کاربران