در حال بارگذاری ...
  • بافت‌های تاریخی به جایگاه برتر خود در شهرها باز می‌گردند

    با مصوبه شورای پول و اعتبار و همیاری و همکاری وزرای راه و شهرسازی و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ، امکانات مالی برای مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی فراهم شده است و در حال حاضر عمده محدودیت‌ها برای سازندگان و سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران در بافت‌های تاریخی که به عنوان ارزشمندترین بافت‌های کشور به شمار می‌آید ، برداشته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور برچیده شد ، گفت : بیش از ۵۰ امتیاز ، حقوق و مشوق برای مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی فراهم شده است و معتقدیم که در حال حاضر فرصت طلایی برای بازگشت‌ سازندگان و سرمایه‌گذاران به این مناطق فراهم شده است .

    با حضور سازندگان ، توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان همایش "سازندگان ، سرمایه‌گذاران و توسعه گران " برگزار شد .

    محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در حاشیه همایش سازندگان ، سرمایه‌گذاران و توسعه گران با بیان اینکه در کشور ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی در ۱۶۸ شهر شناسایی شده است ، گفت : در آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی ، بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» با هدف حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی به تصویب رسید .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل محدودیت‌های موجود در بافت‌های تاریخی، سرمایه‌گذاری در این مناطق با اسقبال کمی روبرو بود ، افزود : با مصوبه شورای پول و اعتبار و همیاری و همکاری وزرای راه و شهرسازی و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ، امکانات مالی برای مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی فراهم شده است و در حال حاضر عمده محدودیت‌ها برای سازندگان و سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران در بافت‌های تاریخی که به عنوان ارزشمندترین بافت‌های کشور به شمار می‌آید ، برداشته شده است .

    وی با بیان اینکه با ورود سازندگان و سرمایه‌گذاران، به زودی بافت‌های تاریخی به جایگاه برتر خود در شهرها باز خواهند گشت ، گفت : آمار صدور پروانه و نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده (بافت‌های میانی) کشور از مرز ۳۰۰ هزار واحد گذشته است که از این میزان ۱۴۰ هزار واحد مسکن توسط سازندگان حرفه‌ای در حال انجام است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور برچیده شد ، گفت : بیش از ۵۰ امتیاز ، حقوق و مشوق برای مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی فراهم شده است و معتقدیم که در حال حاضر فرصت طلایی برای بازگشت سازندگان و سرمایه‌گذاران به این مناطق فراهم شده است . بافت‌های فرسوده به دلیل وجود امکانات زیربنایی و روبنایی می‌تواند عمده نیاز مسکن کشور را تامین کند و راهبرد اساسی در نوسازی این بافت‌ها ، مردمی سازی است .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه مشارکت واقعی مردم و بخش خصوصی مساوی با موفقیت قطعی در هر کاری است ، گفت : به موضوع مردمی سازی در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تاکید زیادی شده است و امیدواریم با مشارکت مردم و ساکنین شاهد کاهش سقف‌های لرزان در سطح کشور باشیم .

    آیینی با بیان اینکه ایجاد حلقه‌های میانی بین مردم و دولت، در روند مردمی‌سازی در حوزه بازآفرینی شهری نقش بسزایی دارد ، گفت : گروه‌های مردمی و جهادی با آموزش اولیه از مفاهیم و چگونگی اجرای بسته‌های تشویقی و مشوق‌های دولت و شهرداری‌ها در حوزه بازآفرینی شهری ، نقش تعیین کننده‌ای در آموزش به مالکان ، سرمایه‌گذاران و سازندگان در بافت‌های ناکارآمد شهری دارند .

    محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه این همایش از نمایشگاه سازندگان ، سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران کشور بازدید کرد .




    مطالب مرتبط

    پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

    |

    نظرات کاربران