در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۶۳۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی استان اصفهان طی چهار ماه ابتدای سال جاری

    امسال تا کنون با توجه به تلاش‌های به عمل آمده ، ۶۳۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ و همچنین اسناد دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان اصفهان ، در چهارماهه ابتدای سال جاری ۶۳۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی استان اخذ و اسناد دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است . اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی ، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند ، گفت : در این راستا امسال تا کنون با توجه به تلاش‌های به عمل آمده ، ۶۳۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ و همچنین اسناد دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است .  

    وی ادامه داد : افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد .  

    قاری‌قرآن در خصوص دیگر اقدامات به عمل آمده در حوزه اراضی به اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم به مساحت افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اشاره و بیان کرد : در زمینه فراوری و مستعدسازی ، صورت مجلس تفکیکی برای تعداد ۱۲۰ قطعه زمین و صورت مجلس تفکیکی در طبقات برای ۶۰ واحد در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری اخذ شده است . 




    مطالب مرتبط

    امسال ، واگذاری و اجاره هفت قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به ارزش ۹۷ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید .

    |

    با تلاش‌های به عمل آمده امسال در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است . در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد ، آزادگان و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) ، اراضی ...

    |

    اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند ، در این راستا اخذ اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح شهرستان لنجان به اسناد تک برگ همسو با ...

    |

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

    |

    نظرات کاربران