در حال بارگذاری ...
  • طرح بازنگری قانون نظام مهندسی با محوریت وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه می‌شود

    عدم جامعیت و تضعیف ساختار حاکمیتی دستگاه‌های نظارتی و تداخل وظایف و مشکلات حقوقی از جمله مصادیق مخالفت‌ها با اصلاحاتی است که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعمال شده است که هنوز نهایی و مصوب نشده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیته مشورتی و فنی برای انجام بازنگری‌ قانون نظام مهندسی که نقش حاکمیتی دولت و توجه به ساختار تشکل‌ها و اصناف مرتبط را تقویت کند ، خبر داد .

    داوود دانشگر با اعلام برگزاری نشست کمیته تدوین و بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، بخشی از تصمیمات اخذ شده در این باره را تشریح کرد و گفت : طرحی که به عنوان طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است از جامعیت مدنظر ذی‌نفعان صنعت ساختمان، دستگاه‌های دولتی ، اصناف و تشکل‌های حرفه‌ای برخوردار نیست .

    وی افزود : این طرح به صورت تک‌بعدی پیش رفته و قبل‌تر نیز مورد مخالفت کمیسیون دولت قرار گرفته بود .

    مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در تشریح مبنای مخالفت با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توضیح داد : عدم جامعیت و تضعیف ساختار حاکمیتی دستگاه‌های نظارتی و تداخل وظایف و مشکلات حقوقی از جمله مصادیق مخالفت‌ها با اصلاحاتی است که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعمال شده است که هنوز نهایی و مصوب نشده است .

    دانشگر تصریح کرد : ضرورت دارد تا در این بازنگری و اصلاح ، نقش کنترل ساختمان و اصناف تقویت و تعیین تکلیف شود و ساختار اصلی بر اساس بهبود ساختار مدیریت و نظارت باشد تا در نهایت منجر به ارتقا کیفیت صنعت ساختمان شود .

    وی ادامه داد : به همین منظور ، کمیته‌ای فنی شامل نمایندگان و افراد صاحب‌نظر هم در موضوع اجرای قانون ، هم در بخش علمی و مطالعات تطبیقی و آسیب شناسی تشکیل شد که در این کمیته ، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند . مقرر شده است ضمن اعلام نظر اعضای جلسه به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، جمع بندی موارد بررسی شده به شکل لایحه نیز به دولت تقدیم شود تا بتواند تغییر و تحول اساسی در صنعت ساختمانی ایجاد کند .

    گفتنی است ، این جلسه با حضور ۲۷ نماینده دستگاه‌های مرتبط و اصناف مختلف صنعت ساختمان و سازمان‌های مربوطه در محل ساختمان دادمان برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

    |

    نظرات کاربران