در حال بارگذاری ...
  • تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها با واگذاری ۴۴.۹ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان

    با تلاش‌های به عمل آمده امسال در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است . در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد ، آزادگان و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) ، اراضی مورد نیاز برای تعداد ۴۸ نفر از این عزیزان واگذار شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در چهارماهه ابتدای سال جاری برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها ۴۴.۹ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان واگذار شده است .

    علیرضا قاری قرآن اظهار کرد : مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی ، در استان اصفهان ، اداره کل راه و شهرسازی متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است به همین جهت نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها بر اساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می‌شود .

    وی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۴۴.۹ هکتار اراضی دولتی با کاربری‌های مختلف در سطح استان اصفهان برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها واگذار شده است ، گفت : از این میزان ۸.۷ هکتار با کاربری مسکونی و ۲۹ هکتار با کاربری صنعتی بوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : دیگر واگذاری‌ها ، ۲.۶ هکتار با کاربری خدماتی ، ۳ هکتار با کاربری گردشگری و ۱.۴ هکتار نیز با کاربری‌های حمل و نقل و انبارداری ، مختلط ، درمانی بهداشتی ، تجاری، تاسیسات شهری و اداری را شامل می‌شود .

    وی با اشاره به واگذاری ۶۶ قطعه از اراضی تصرفی در چارچوب ضوابط قانونی ، بیان کرد : با تلاش‌های به عمل آمده امسال در راستای حفظ و حراست از اراضی دولتی ۶۳۰ فقره سند تک برگ اخذ و اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است . در جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان (خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد ، آزادگان و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) ، اراضی مورد نیاز برای تعداد ۴۸ نفر از این عزیزان واگذار شد .




    مطالب مرتبط

    امسال ، واگذاری و اجاره هفت قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به ارزش ۹۷ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید .

    |

    امسال تا کنون با توجه به تلاش‌های به عمل آمده ، ۶۳۰ فقره سند تک برگ برای اراضی ملی استان اصفهان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ و همچنین اسناد دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شده است .

    |

    این شهر فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا پیگیری و اقدامات لازم در راستای تأمین زمین مورد نیاز به عمل آمده است .

    |

    با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

    |

    از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران