در حال بارگذاری ...
  • عملیات آماده سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن استان سمنان مورد بررسی قرار گرفت

    اجرای عملیات آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان توسط شهرداری سمنان تسریع شود . هم‌اکنون در سایت ۱۲۶ هکتاری شهرک کوهسار روزیه برخی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود تا روند آماده‌سازی این سایت در اولویت شهرداری قرار گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هفتاد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان سمنان ، موضوع اجرای عملیات آماده سازی اراضی در سایت های نهضت ملی مسکن ، تامین خدمات زیربنایی توسط دستگاه های خدمات رسان و پرداخت تسهیلات بانکی بررسی شد .

    هفتاد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان به‌ ریاست هاشمی استاندار سمنان و با حضور حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و پیمانکاران پروژه‌های نهضت ملی مسکن برگزار شد .

    در ابتدای این جلسه عملکرد و اجرای مصوبات جلسه قبل شورای مسکن استان قرائت و در رابطه با آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

    پیگیری تخصیص زمین برای مددجویان کمیته امداد در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، پیگیری پروانه ساختمانی برای پروژه ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ، تعیین اولویت‌های اجرایی تامین خدمات زیربنایی از سوی دو اداره کل راه و شهرسازی استان و شرق استان ، تسریع در عملیات آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن شهرستان سمنان ، تسریع در تامین خدمات زیربنایی ، پرداخت سهم‌الشرکه بانکی به پروژه‌ها به‌ویژه اجرای ۳۳۶ خانه ویلایی جایگزین واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان ، پرداخت هزینه آماده‌سازی توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سایت ۴۸ هکتاری دامغان ، آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در میامی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مورد بحث قرار گرفت .

    سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت : تسریع در واگذاری زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار مدیران راه و شهرسازی استان قرار گیرد . به‌منظور تخفیف گرفتن در هزینه آماده‌سازی اراضی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) پیگیری‌های لازم از سوی استان صورت گیرد .

    استاندار سمنان تصریح کرد : تسریع در عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی پیگیری شود .

    شهرداری سمنان اجرای عملیات آماده سازی را تسریع کند

    سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در این جلسه گفت : اجرای عملیات آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان توسط شهرداری سمنان تسریع شود . هم‌اکنون در سایت ۱۲/۶ هکتاری شهرک کوهسار روزیه برخی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود تا روند آماده‌سازی این سایت در اولویت شهرداری قرار گیرد .

    رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد : علاوه بر سایت شهرک کوهسار ، انجام روند عملیات آماده‌سازی در سایت۲۳ هکتاری نور نیز به‌کندی پیش می‌رود و شهرداری سمنان باید توجه ویژه به این سایت داشته باشد .

    وی در پایان تصریح کرد : در شهرک ۲۰۵ هکتاری و ۵۵ هکتاری سمنان راه و شهرسازی استان منتظر اقدامات شهرداری سمنان است و در صورتی که شهرداری آمادگی لازم جهت اجرای آماده‌سازی را ندارد به راه و شهرسازی استان جهت عقد قرارداد با نهادهای دیگر اعلام کند .




    مطالب مرتبط

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، فرماندار سمنان ، شهردار سمنان و معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند .

    |

    مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

    |

    در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران