در حال بارگذاری ...
  • تحقق ۵۸ درصدی عملکرد نهضت ملی مسکن در استان کردستان

    یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل‌ راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد : سهم استان کردستان در بحث مسکن ملی ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد بود که در مجموع ۲۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر در استان ثبت نام کردند .

    جهانگیر الیاسی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نامی‌های نهضت ملی در کردستان ۲۷ هزار و ۱۲۶ متقاضی تایید اولیه و ۶۴ هزار و ۱۳ متقاضی تایید نهایی شدند ، گفت : تاکنون زمین ۲۷ هزار نفر تامین شده که از این میزان ۱۹ هزار و ۸۶۸ نفر تخصیص پروژه شده و در مجموع ۵۸ درصد از برنامه عملکردی ما در استان محقق شده است .

    وی یادآور شد : یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است .

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مسکن ملی در استان را اولویت بندی سایت‌های نهضت ملی جهت اجرای خدمات زیربنایی اعلام کرد و گفت : در این راستا هزار میلیارد ریال برای خدمات حوزه آب و برق واحدهای مسکن ملی اختصاص یافت .

    وی جذب قیر رایگان از محل سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن و تعیین تکلیف پروژه ستاد اجرایی فرمان امام را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی اعلام کرد .




    مطالب مرتبط

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

    |

    در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران