در حال بارگذاری ...
  • طرح آماده‌سازی نهضت ملی مسکن شهر فاریاب بررسی و مصوب شد

    مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به اهمیت موضوع مسکن برای اشتغال و توسعه در جنوب کرمان گفت : طرح آماده سازی نهضت ملی مسکن شهر فاریاب در جلسه کمیته فنی ماده پنج بررسی و مصوب شد .

    ابراهیم امیری اظهار کرد : با توجه به اینکه مهاجرت در جنوب استان کرمان بسیار بالاست ، به جهت جلوگیری مردم از مهاجرت، اهمیت مسکن در جنوب کرمان بسیار حائز اهمیت است . امروزه در سراسر کشور بحث تامین زیرساخت‌های یک زمین ۲ تا ۳ برابر بیشتر از اعتبار زمین هزینه برای دولت دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد : در بحث نهضت ملی مسکن باید به کمک دولت آمده و تمام دستگاه‌ها به صورت متمرکز حرکت کنند .

    وی با اشاره به طرح آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن شهر فاریاب خاطرنشان کرد : الحاق این طرح قبلاً در جلسات کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده بود و در جلسه کمیته فنی ماده پنج طرح توسط مشاور ارایه و توسط اعضا بررسی و مصوب شد .

    امیری توضیح داد : مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود : در این سایت ، زمین‌هایی با کاربری آموزشی ، فرهنگی و ورزشی جهت تامین سرانه‌ها در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

    |

    یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است .

    |

    اجرای عملیات آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان توسط شهرداری سمنان تسریع شود . هم‌اکنون در سایت ۱۲/۶ هکتاری شهرک کوهسار روزیه برخی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود تا روند آماده‌سازی این سایت در اولویت شهرداری قرار گیرد .

    |

    سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    |

    نظرات کاربران