در حال بارگذاری ...
  • خوزستان رتبه دوم در حوزه نوسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده در کشور

    در محلاتی که در پهنه خطر قرار دارند با اعلام خطر به شهرداری ها و سیاست های که در بند ۱۴ ماده ۵۵ شهرداری ها لحاظ شده، باید جابه‌جایی منازل صورت گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت : خوزستان با نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد فرسوده در محلات ناکارآمد ، رتبه دوم کشور را کسب کرده است .

    محمد جامع با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد که حدود ۲۴ درصد مساحت شهرهای خوزستان را تشکیل داده است ، بیان کرد : خوزستان در رتبه دوم وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور قرار دارد .

    وی افزود : با توجه به سیاست‌های قانون ساخت ، دولت اقدام به بازسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد کرده که در حال حاضر خوزستان با نوسازی حدود ۲۰ هزار واحد رتبه دوم در دست ساخت را دارد .

    معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد : در محلاتی که در پهنه خطر قرار دارند با اعلام خطر به شهرداری ها و سیاست های که در بند ۱۴ ماده ۵۵ شهرداری ها لحاظ شده، باید جابه‌جایی منازل صورت گیرد .

    جامع عنوان کرد : اکنون پروژه ۲۳۰ واحد منبع آب اهواز با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری  است که امید است با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به زودی نهایی و تحویل متقاضیان واجد شرایط شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اینکه کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت تا ارائه اسناد از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام خواهد شد ؛ لذا ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی الزامی است .

    |

    داشتن نسخه واحد برای رفع مشکلات استان‌ها غیرممکن است و همین امر یکی دیگر از دلایل ضرورت حضور مدیران ستادی در استان‌هاست .

    |

    در زمینه حمایت و ساماندهی معابر بافت‌های ناکارآمد شهرهای خوزستان و ارتقای میزان معابر شهری و ساماندهی شریان‌های موجود در خیابان‌های بافت‌های ناکارآمد ، با هدف به پایان رساندن معابر خاکی و مضمحل ، ۱۳ هزار تن قیر بین شهرداری‌های خوزستان توزیع شده است .

    |

    اسناد این مناقصه از تاریخ ۱۷ مرداد ماه سال جاری تا ۲۲ مرداد ماه (تا ساعت ۱۹) از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) www.setadiran.ir ارائه می شود .

    |

    در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین ، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و… مشارکت داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران