در حال بارگذاری ...
  • ارائه سند مطالعاتی برای الحاق اراضی به شهرستان‌های روانسر و جوانرود

    طرح جامع شهر و افق جمعیتی با توجه به نرخ رشد تهیه خواهد شد و بر اساس مجموعه مطالعات صورت‌گرفته در ابعاد مختلف جهت تامین نیاز مسکونی و خدماتی جمعیت اضافه شونده و همچنین جبران کاستی‌های وضع موجود شهر تنظیم خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : احداث و پیشرفت نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های دولت است و تلاش داریم از ظرفیت‌های قانونی برای الحاق اراضی بیشتر در این دو شهرستان استفاده کنیم .

    چهارمین جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ، طهماسب نجفی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران عضو در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد .

    رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اینکه شهرهای روانسر و جوانرود به علت شرایط ویژه جغرافیایی با کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مواجه است ، گفت : در مقابل نیز با انبوه تقاضای مردمی و اهالی این شهرستان‌ها برای احداث نهضت ملی مسکن مواجه هستیم که نیازمند بازنگری طرح جامع در این شهرستان بود .

    الماسی افزود : البته در طرح جامع شهر نیز مقداری از اراضی به محدوده شهرهای روانسر و جوانرود اضافه خواهد شد ولی در نظر داریم با طرح‌های دیگری نیز این روند را تسریع ببخشیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد : طرح جامع شهر و افق جمعیتی با توجه به نرخ رشد تهیه خواهد شد و بر اساس مجموعه مطالعات صورت‌گرفته در ابعاد مختلف جهت تامین نیاز مسکونی و خدماتی جمعیت اضافه شونده و همچنین جبران کاستی‌های وضع موجود شهر تنظیم خواهد شد .

    وی موضوع الحاق اراضی را پتانسیل و نقطه قوتی برای افزایش ظرفیت تولید مسکن در این شهرها اعلام و تاکید کرد : مقرر شد در روزهای آینده با کمک مشاور از امکانات و ظرفیت اراضی شهر جوانرود و روانسر استفاده کنیم و با مطالعه ظرفیت‌های داخل شهری و محاسبه ظرفیت‌های قانونی برای الحاق اراضی مناسب استفاده کنیم .

    الماسی در پایان اعلام کرد : البته در این راه هیچ گونه اقدام شتاب‌زده و غیر اصولی انجام نخواهد شد و تمام مطالعات امکان‌سنجی و مطالعات جغرافیایی بررسی خواهد شد .

    لازم به ذکر است در این جلسه موارد سرمایه‌گذاری ، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص تقاضاهای (ارجاعی به دبیرخانه کارگروه زیربنایی) فاقد سند ، تعیین تکلیف طرح آتی شهر بیستون ، ضرورت تهیه سند میانکار و بازنگری طرح جامع شهر روانسر نیز بررسی شد .




    مطالب مرتبط

    پروژه ۴۲۰۰ واحدی خودمالکی آموزش و پرورش مشکلاتی در راستای توزیع برق و همچنین دفع آب‌های سطحی داشت که طبق دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد توزیع برق طبق قانون کار مشارکتی را با تعاونی داشته و شهرداری هم ۱.۵ کیلومتر لوله‌گذاری در راستای کنترل آب‌های سطحی انجام دهد .

    |

    امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن معادل یک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شناسایی و تامین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد . ...

    |

    نظرات کاربران