در حال بارگذاری ...
  • اتمام مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان

    مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان پایان یافته و در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ قرار دارند .

    علیرضا قاری قرآن اظهار کرد : طرح‌های توسعه فراشهری ، طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه ، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند .

    وی افزود : طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : در استان اصفهان تا قبل از سال ۱۳۸۶ ، تنها ۲۰ شهر بزرگ استان دارای طرح جامع مصوب بودند که با توجه به مصوبه سال ۱۳۸۶ هیات دولت مبنی بر تهیه طرح جامع برای تمامی شهرهای کشور ، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدام به تهیه طرح جامع برای ۸۱ شهر دیگر استان کرد .

    وی ادامه داد : طرح‌های تفصیلی نیز در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    قاری قرآن با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ شهر استان اصفهان مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی هستند ، گفت : با اقدامات این اداره کل در حال حاضر طرح تفصیلی ۳۹ شهر ابلاغ شده، ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ بوده و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و فرایند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است .

    وی عنوان کرد : مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    امسال بخش روبنایی ، شامل مدارس و مساجد ، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران