در حال بارگذاری ...
  • اخذ پروانه ساختمانی بیش از ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در اصفهان

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ پروانه ساختمانی برای بیش از ۳۱ هزار و ۱۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد .

    حمیدرضا فلاح در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد : از افزون بر ۴۶۰ هزار متقاضی ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان ، بیش از ۱۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال هستند .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر از این تعداد بالغ بر ۱۳۰ هزار متقاضی تأیید نهایی شده‌اند ، افزود : تاکنون برای بیش از ۴۶ هزار متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    فلاح اضافه کرد : قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۶ هزار و ۴۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است . با پیگیری‌های انجام شده تاکنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۰۰ واحد اخذ شده و با تلاش‌های به عمل آمده در حال حاضر فونداسیون بیش از ۱۷ هزار واحد اتمام یافته همچنین عملیات اجرای اسکلت و سقف افزون بر ۹ هزار و ۸۰۰ واحد به پایان رسیده است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد : در استان اصفهان تاکنون در مجموع بیش از ۲۶ هزار و ۸۰۰ متقاضی (خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌اند و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال) برای بهره‌مندی از مزایای این قانون اقدام به ثبت نام کرده‌اند .

    وی با بیان اینکه برای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی قرعه کشی جهت تخصیص زمین انجام شده است ، گفت : از این میزان بیش از ۱ هزار نفر مربوط به خانوارهای دارای ۴ فرزند و مابقی خانوارهایی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده ؛ بودند .

    فلاح خاطرنشان کرد : ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت انجام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

    |

    از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    نظرات کاربران