در حال بارگذاری ...
  • ایجاد مشوق‌های خرید ؛ راهکاری مؤثر برای فروش واحدهای آماده در بافت فرسوده

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ۶۰ درصد سازندگان به دنبال دریافت تسهیلات ارزان هستند ، به همین منظور باید برای متقاضیان نهضت ملی مسکن ، که در صف انتظار تحویل مسکن قرار دارند ، مشوق‌هایی به منظور خرید واحدهای ساخته‌ شده و آماده در بافت‌های فرسوده ایجاد شود .

    جلسه شورای مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران به ریاست مسعود بیات‌منش ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و با حضور محمد آیینی ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، مالکی ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، ملکی ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ، سهرابی ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، عسگرپور ، معاون مدیرعامل بانک مسکن و اعضای هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در محل این شرکت برگزار شد .

    محمد آیینی در ابتدای جلسه ، به بیانات مقام معظم رهبری درباره بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت : این بیانات به راهبرد اصلی شرکت تبدیل شده است . شرکت بازآفرینی شهری ایران در سه سال گذشته ، اولویت‌های خود را با الهام از سخنان رهبری تعیین کرده است .

    وی همچنین تأکید کرد که در نوسازی بافت‌های فرسوده ، رعایت استانداردها و تأمین خدمات هفتگانه ضروری است . بعد از گذشت بیش از سه سال ، نوسازی در محلات هدف ، همراه با تأمین سرانه خدمات ، افزایش یافته و این نشان‌دهنده موفقیت راهبردهای شرکت است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی آماری از نوسازی مسکن در سال ۱۴۰۲ ارائه داد و افزود : تعداد واحدهای در دست نوسازی نسبت به سال قبل در ۱۹۲ شهر افزایش داشته و به ۸۰ هزار و ۷۷۶ واحد رسیده است ، که نشان‌دهنده ۵۰.۷ درصد رشد است .

    وی بیان کرد که ۷۳.۷ درصد پروانه‌های نوسازی صادره شامل سه واحد مسکونی و کمتر و ۲۶.۳ درصد شامل بیش از سه واحد مسکونی است .

    آیینی همچنین اعلام کرد که استان‌های تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین میزان نوسازی در بافت‌های فرسوده را دارند .

    وی از هماهنگی و ارتباط خوب با شهرداری‌ها از زمان راه‌اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری خبر داد .

    آیینی در ادامه تأکید کرد که باید از تمامی ابزارها برای تحقق اهداف نوسازی مسکن استفاده کرد و به نوسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد . شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی است و باید اطمینان لازم برای تأمین تسهیلات مالی در بافت‌های هدف فراهم شود .

    وی همچنین پیشنهاد داد که برای متقاضیان واقعی نهضت ملی مسکن ، انگیزه‌ای ایجاد شود تا بتوانند از واحدهای آماده در بافت‌های فرسوده خریداری کنند .

    آیینی در پایان با اشاره به اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی در ۹۵ درصد بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ، گفت : اکنون این بسته‌ها در ۶۹۷ شهر در حال اجرا است .

    در ادامه جلسه ، مدیران حاضر مشکلات و پیشنهادات خود را در راستای راهبردهای دولت در حوزه مسکن مطرح کردند .




    مطالب مرتبط

    چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    تعاملات لازم با شهرداری و ثبت اسناد به‌منظور عقد قرارداد پروژه نهضت ملی مسکن و صدور پروانه‌های ساختمانی انجام شده است . ۱۷۵ متقاضی پروژه به صورت تفکیکی در قالب قرارداد در حال انجام است .

    |

    بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

    |

    یکهزار و ۵۳۱ نفر از متقاضیان مسکن در شهر جدید ایوانکی تاکنون به پروژه ها معرفی شدند که از این تعداد ۸۲۷ نفر متقاضیان موثر هستند و بالای ۴۰ میلیون واریزی داشتند که در اولویت جانمایی واحدها برای تخصیص پروژه قرار دارند .

    |

    نظرات کاربران