در حال بارگذاری ...
  • آمادگی صندوق ملی مسکن برای مشارکت در اجرای طرح کلید به کلید

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از آمادگی آن صندوق برای مشارکت با شرکت بازآفرینی شهری ایران در اجرای طرح کلید به کلید خبر داد .

    محمدرضا مهدیار اسماعیلی در نشست شورای مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران نقطه‌نظرات خود را برای پیشبرد طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد .

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به  اینکه در برنامه هفتم بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکیده شده است ، تصریح کرد : مهم‌ترین محور ساخت مسکن توسط بخش خصوصی ، شرکت بازآفرینی شهری ایران است و صندوق ملی مسکن می‌تواند در طرح کلید به کلید ، شرکت بازآفرینی شهری ایران را یاری کند .




    مطالب مرتبط

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    |

    این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است ، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد .

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

    |

    نظرات کاربران