در حال بارگذاری ...
  • هوشمندسازی شهرک‌ها در دستورکار سازمان ملی زمین و مسکن

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله برنامه ریزی شهری از اهمیت زیادی برخوردار است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مسئول امور شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن در نشست آموزشی «اصول و روش‌های طراحی فضاهای شهری و شهرک‌های مسکونی» گفت : یکی از مهمترین وظایف این سازمان شناسایی و الحاق اراضی به محدوده شهرها و پس از آن طراحی این اراضی برای ساخت مسکن است .

    رضا خالقی با بیان اینکه به استناد قوانین بالادستی از جمله قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم توسعه ، در سال‌های اخیر سطح وسیعی به اراضی شهری کشور اضافه شده و در ادامه نیز اضافه خواهد شد ، افزود : ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها باید بحث هوشمندسازی شهرک‌های مسکونی را در دستور کار قرار دهند .

    وی ادامه داد : علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله برنامه ریزی شهری از اهمیت زیادی برخوردار است .

    مسئول امور شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن اهداف برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی و افزایش دانش کارشناسان و مدیران وزارت راه و شهرسازی در زمینه اصول و روش‌های طراحی شهری خواند .

    تعاریف شهر ، شهرسازی ، طراحی شهری و شهرک‌سازی ، شهرسازی در ایران ، سلسله مراتب طرح‌ها و جایگاه طراحی شهری ، شهرسازی هوشمند ، توسعه هوشمند و شهر هوشمند و همچنین هوشمندسازی شهرک‌ها از جمله سرفصل‌های این نشست بود .

    گفتنی است در این نشست آموزشی معاونان شهرسازی ، مسکن و روسای اداره معماری و طراحی شهری ادارات کل راه وشهرسازی استان‌ها و همچنین مدیران و کارشناسان حوزه فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اهمیت سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع آماده‌سازی اراضی طرح در این شهرستان مطرح و بررسی شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

    |

    شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

    |

    حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران