در حال بارگذاری ...
  • ۵۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در حال ساخت است

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۵۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در حال ساخت است ،‌ گفت : شهر کرمانشاه در حوزه بازآفرینی شهری در جایگاه سوم قرار دارد .

    رامین الماسی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم با سرعت بیشتری تکمیل می‌شود ، گفت : اکنون ۵۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه در حال ساخت است . ۱۹ هزار واحد از این تعداد را اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن می‌سازند و مابقی را برای ساخت و تکمیل در اختیار متقاضیان قرار دادیم . این در حالی است که ساخت مسکن در قالب این پروژه‌ها در استان کرمانشاه امروز بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن ۵۵۰ میلیون تومان است و امکان افزایش آن هم وجود دارد ، در خصوص طرح شهید آوینی که مختص خبرنگاران استان است ، گفت : تعداد ثبت‌نامی‌ها در این طرح به حد نصاب نرسید و مقرر شد بخشی از ظرفیت این طرح توسط تعاونی‌ها تکمیل شود .

    الماسی از عزم دولت چهاردهم برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس بانک مرکزی برای تزریق مالی به پروژه‌های نهضت ملی و ارائه تسهیلات به این پروژه‌ها و مردم از طریق بانک مسکن تاکید کرد و گفت که دولت چهاردهم متعهد است تمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به اتمام برساند و به مردم تحویل دهد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه ساخت و ساز مسکن در سکونتگاه‌های غیررسمی را یکی دیگر از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی دانست و افزود : حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    الماسی بر خانه‌دار شدن افراد زیرپوشش کمیته امداد ، بهزیستی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت : ساخت مسکن برای خانواده‌های زیرپوشش نهادهای حمایتی برعهده بنیاد مسکن است و همچنین کارگروهی ویژه برای کمک به بنیاد شهید تشکیل شده است تا خانواده‌های شهدا و ایثارگری که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند ، بتوانند خانه‌دار شوند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ایجاد فضاهای آموزشی، درمانی و رفاهی را برای پروژه‌های مسکن ضروری عنوان کرد و افزود : سه مدرسه و سه درمانگاه در حال ساخت است و در یک تفاهم‌نامه با اداره کل نوسازی مدارس بنا داریم ۴۴ مدرسه را در استان بسازیم که امروز برای ساخت ۳۶ مدرسه جانمایی‌های لازم صورت گرفته است و ۵۰ درصد منابع آن را هم از صندوق ملی مسکن دریافت می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    امیدواریم با تخصیص این زمین‌ها و تعریف پروژه‌ها بتوانیم فاصله عرضه و تقاضا را کاهش دهیم تا اثرش در قیمت اجاره‌بها نمایان شود و فشار کمتری به مستأجران استان وارد شود .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    نظرات کاربران