در حال بارگذاری ...
  • امضا قرارداد ۳۷۳ هزار و ۲۳۱ واحد طرح نهضت ملی در بانک مسکن

    سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قرارداد ۳۷۳ هزار و ۲۳۱ واحد نهضت ملی در بانک مسکن در قالب ۵۵ هزار و ۴۸۰ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۷۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان (بدون احتساب افزایش تسهیلات فوق تا ۵۵۰ میلیون تومان) به امضا رسید .

    از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ ، در مجموع ۵۲۷ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در قالب ۹۵ هزار و ۴۳۷ پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، شرکت عمران شهرهای جدید ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، سازمان همیاری شهرداری‌ها ، صندوق مسکن ،‌ قرارگاه امام حسن(ع) ، سازمان صداوسیما ، اتاق تعاون ایران ، وزارت آموزش‌وپرورش ، وزارت جهاد کشاورزی و خودمالکان شهری و روستایی به بانک مسکن معرفی شده است که ۲۹ درصد از این واحدها خودمالک هستند .

    این بانک تا آغاز شهریورماه سال جاری ، از مجموع مبلغ تأمین اعتبار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کل شبکه بانکی کشور به تنهایی بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد تومان به عنوان سهم‌الشرکه به سازندگان پروژه‌ها پرداخت کرده است که در نوع خود بی‌نظیر و قریب به ۷۰ درصد از پرداختی کل نظام بانکی است .

    تاکنون ۵۶ هزار و ۳۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن به بهره‌برداری و فروش اقساطی رسیده است که بالاترین عملکرد در کل شبکه بانکی بوده و روند فوق با جدیت پیگیری می‌شود .

    سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

    عملکرد تاثیرگذار این بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نشان از همت مضاعف ، جهت‌گیری مسئولانه و کار جهادی برای خانه‌دار شدن مردم دارد که با تلاش هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    در هفته دولت امسال ، تعداد زیادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به بهره برداری خواهد رسید که این اقدام نشان دهنده تلاش های بی وقفه دولت در تحقق وعده ها در زمینه تامین مسکن و ارتقا سطح زندگی مردم است .

    |

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران