در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۷۷ مصوبه ویژه طرح نهضت ملی مسکن در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ تا کنون

    در استان اصفهان تعداد متقاضیان ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر ۴۶۵ هزار نفر است و تا کنون بیش از ۱۵۷ هزار نفر حائز شرایط فعال و ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند همچنین بالغ بر ۴۶ هزار متقاضی به پروژه‌ها تخصیص یافتند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، از سال ۱۴۰۰ تاکنون در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان ۷۷ مصوبه ویژه طرح نهضت ملی مسکن اخذ شد .

    علیرضا قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این استان اظهار کرد : در راستای اجرای این طرح تا کنون الحاق اراضی به محدوده شهری به میزان بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین ابلاغ شده و یا در آستانه ابلاغ است که این میزان اراضی در مراحل تهیه طرح تفکیکی و اجرای آماده‌سازی قرار دارند همچنین علاوه بر این ، بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در مراحل مختلف فرایند الحاق هستند .

    وی افزود : با تلاش‌های به عمل آمده بیش از ۲ هزار ۵۰۰ هکتار زمین در استان تأمین شده است که زمین‌های تأمین شده معادل افزون بر ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است . در استان اصفهان تعداد متقاضیان ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن افزون بر ۴۶۵ هزار نفر است و تا کنون بیش از ۱۵۷ هزار نفر حائز شرایط فعال و ۱۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند همچنین بالغ بر ۴۶ هزار متقاضی به پروژه‌ها تخصیص یافتند .

    وی افزود : از دیگر اقدامات می‌توان به تامین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد، اشاره کرد که پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۳ درصد است .

    قاری قرآن ادامه داد : تا کنون بالغ بر ۵۲ هزار و ۱۰۰ واحد پروژه تعریف شده و برای افزون بر ۴۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی قرارداد با سازندگان امضا شده همچنین علاوه بر این موارد بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ، قرارداد تسهیلات دارد و بالغ بر ۳۱هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    وی گفت : از واحدهای طرح نهضت ملی مسکنِ در حال احداث در استان اصفهان ، بیش از ۱۷ هزار واحد در مرحله اجرای فونداسیون و بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله پایان اسکلت و سقف هستند . در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، از سال ۱۴۰۰ تا کنون در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان ۷۷ مصوبه ویژه طرح نهضت ملی مسکن اخذ شد .




    مطالب مرتبط

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    نظرات کاربران