در حال بارگذاری ...
  • جزییات واگذاری مسکن به خانواده‌های داغ‌دیده معدن طبس از زبان وزیر راه و شهرسازی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت جزییات واگذاری مسکن به خانواده‌های داغ‌دیده معدن طبس را توضیح داد .

    فرزانه صادق در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به خبر اهدای واحدهای مسکونی به بازماندگان معدنچیان طبس عنوان کرد : بنا بر تاکید رئیس‌جمهور و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مقرر شد به خانواده‌های داغدیده فاقد مسکن با پراکنش مختلف در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و گلستان ، مسکن با قرارداد واگذاری‌ به سرپرست خانواده و فرزندانشان تعلق بگیرد .

    وی افزود : قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم به خانواده‌های داغ‌دیده حادثه معدن طبس مسکن می‌کنیم .

    اولویت‌های برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی به زودی تعیین می‌شود

    صادق با تاکید بر اینکه اولویت‌های برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی به زودی تعیین می‌شود و با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تبیین اولویت‌های قابل اجرای برنامه هفتم توسعه در تمامی دستگاه‌های اجرایی گفت : تیم کارشناسی ما در وزارتخانه در حال بررسی زمینه اجرای هریک از مفاد برنامه هفتم است و به زودی گزارش نهایی را برای دفتر رییس جمهور ارسال خواهیم کرد .

    وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت قانون جهش تولید مسکن توضیح داد : متأسفانه به دلیل عدم تزریق منابع مالی در تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان مسکن ، رکودی از بهمن سال گذشته گریبانگیر خانواده‌ها در سراسر کشور شده بود . با پیگیری‌های انجام شده و کمک نمایندگان مجلس ، به ویژه کمیسیون عمران ، منابعی برای جبران عقب‌ماندگی از بهمن ماه سال گذشته تزریق کردیم .

    متعهد به تامین مسکن ۷۸۰ هزار متقاضی هستیم

    صادق ادامه داد : در حال حاضر ۳۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در انتظار مشارکت بانک‌ها هستند و ما به دنبال تسریع در تسهیلات و اقدامات بعدی هستیم . همچنین ، دولت در دستور کار خود موضوعات جدیدی دارد و بر اساس قانون برنامه هفتم ، تعهداتی که در سال‌های گذشته داده‌ایم باید اجرایی شوند . حدود ۷۸۰ هزار نفر از مردم پول واریز کرده‌اند و ما متعهد به تأمین مسکن برای آن‌ها هستیم .

    وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد : قانون جوانی جمعیت نیز در جای خود قرار دارد و تمامی موارد مربوط به آن باید بر اساس بودجه‌های تخصیص‌یافته پیش برود .

    وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع اجاره بها ، گفت : موضوع اجاره بها فقط به وزارت راه و شهرسازی ارتباط پیدا نمی کند، به طور حتم باید نظارت های ما قوی تر شود و در این خصوص برنامه هایی داشته باشیم که بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. این موضوع همچنین به تورم کشور مرتبط است .

    صادق افزود : با توجه به ابهاماتی که در اعداد و ارقام مسکن همچون بحث ساخت و تحویل وجود دارد ، به‌زودی یک جلسه تخصصی صرف مسکن برگزار می‌شود . تفاهمات با کشور عراق در جهت اجرای توافقات قبلی بوده است ؛ به طور مثال سفری به عراق و شلمچه داشتیم و قراردادها و اقدامات اجرایی که مدت ها انجام نمی‌شد ، بعد از سفر به اجرا در آمد .




    مطالب مرتبط

    تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

    |

    در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ ، تعداد ۲۷۳ واحد مسکونی نوسازی شد ، در حالی که این رقم در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به ۴۸۷ واحد افزایش یافت . این رشد چشمگیر حاکی از بهبود فرآیند نوسازی و مشارکت فعال تر بخش های مختلف در استان همچنین همکاری شهرداری ها در ثبت اطلاعات در سامانه ستاد ملی می باشد ...

    |

    تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن در الگوهای مختلف توسط تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان صورت می‌گیرد و فلذا این پروژه ها از طرف دولت تامین مالی نمی شوند به عبارت دیگر با تسویه تسهیلات مسکن نیز عملا واحدهای ساخته شده توسط منابع متقاضیان تامین مالی شده است .

    |

    در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

    |

    قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

    |

    نظرات کاربران