در حال بارگذاری ...
  • از سطح برخورد نازل وزارت راه و شهرسازی با سازمان های نظام مهندسی گلایه مندیم

    آخوندی شخصی را هم شان خود معرفی کند تا به صورت مسقیم مذاکره کنیم البته دیدگاه موازی با شخص وزیر راه و شهرسازی داریم و معتقدیم امور را باید به صورت تخصصی دنبال کنیم.در این وزارت خانه هم قانون های دوگانه داریم.باید این دنداق لق را برای همیشه بکشیم نه آنکه به صورت دوره ای در همایش ها با یکدیگر صحبت کنیم.

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری، فرج الله رجبی در بیست و یکمین همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی با اشاره به پیگیری امور این سازمان در کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز دوران پر فراز و نشیبی را در بخش مهندسی طی می کنیم و در حال حاضر پاسداشت بیست تلاش نظام مهندسی در کشور هستیم.

    وی در مورد بازآفرینی شهری افزود: ورود به بافت های فرسوده در امر بازآفرینی شهری در 270 محله در سراسر کشور مقدر نمی شود مگر آنکه لایه های اجتماعی و لایه های اقتصادی جامعه را درگیر کندو همچنین از اعلام آمادگی جهت ایجاد صندوق مشترک در نظام مهندسی برای کمک به مبحث بازآفرینی شهری پرده برداشت.

    رئیس سازمان نظام مهندسی عنوان کرد اصلاح قانون نظام مهندسی یکی از مسائل مهمی است که باید دنبال شود و از تجربیات بیست سال گذشته در این امر استفاده گردد، از دیگر امور پیدا کردن جایگاه نظام مهندسی است، باید به دنبال عدم تصدی گری دولت و صدور خدمات فنی مهندسی باشیم.این تشکیلات تعهداتی دارد و بایست مهندس را پرورش و ارتقا دهد تا مهندسی سازمان یابد.

    رجبی افزود، نظام مهندسی کشور یک سرمایه ملی است که سایه روشن کار مهندسی را در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم و باید سایه ها حذف و روشن ها را ارتقا دهیم.

     

    حواشی رویداد

    فرج الله رجبی به نیکی از وزیر راه و شهرسازی میهمان نوازی کرد و روز قبل از همایش در نشستی خبری اظهار داشت به دنبال کنار گذاشتن اختلافات ودر پی مذاکره هستیم، حتی اعلام آمادگی نمود تا آماده همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای پیاده سازی مبحث 22 ساختمان در امر بازرسی هستیم. 

    سالن همایش واقع در هتل اسپیناس پالاس بود که نزدیک به دو سوم سالن خالی بود و علی لاریجانی نیز به طعهنه گفت، آقای رجبی این سالن را گرفته تا به هر مهندس سه صندلی اختصاص داده شود.در زمان نطق هیات رئیسه رویداد حضار حاضر در جلسه 262 نفر بودند.

    به نظر می امد رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود به دنبال آن بود که نه سیخ بشوزد نه کباب، همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی نیز عنوان کرد ایشان ما را با وزارت راه مساوی کرد.

    قابل ذکر است مظاهریان معاون آخوندی پس از سخنرانی افتتاحیه در اتاق جلسات کاری به صورت غیر رسمی گفت، نود درصد صحبت های رئیس مجلس همسو بود با حرف های آخوندی.

     


    | شناسه مطلب: 110432







    نظرات کاربران