در حال بارگذاری ...
  • حکومت نباید کار مردم را سخت بکند ، نظام مهندسی کار را برای مردم سهل کند

    در حال حاضر وضع مهندسی در کشور خوب نیست به جز عده ای که اوضاع مالی مناسب دارند ، این وضع موجب تلف شدن یک پتانسیل مهم در کشور می باشد .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه بیست و یکمین همایش هیات عمومی سازمان نظام مهندسی گفت : بهتر است از افراد متخصص در امور استفاده کنیم چه در بخش پزشکی  چه در امور مهندسی، باید امور را به صاحبان حرفه بسپاریم .

    سابقه کار دیوانی در کشور نشان می دهد مسسر را اگر درست طی بکنیم به نفع مردم و کشور می باشد .

    لاریجانی افزود:  با آخوندی در مبحث قانون سازمان برنامه و بودجه هم نظر هستم ولی مشکل شهر فروشی مربوط به سازمان نظام مهندسی نمی باشد . شهر فروشی مربوط به آن می شد که شهرداری با دو شغله ها اداره می شدند یا وزارت راه و شهرسازی آن قدرت لازم را نداشت . باید به دنبال منابع پایدار برای شهرداری ها باشیم تا شهرداری ها به دنبال شهرفروشی نباشند.مشکل به تصمیمات شهرداری ها و شوراهای شهر بر می گردد .

    وی اظهار داشت : سخنان آخوندی از جنس مهندسی نیست ، بلکه سمت و سوی حقوقی دارد ، دو طرف به دنبال حل این مسئله باشند ، این موضوع مناقشه نیست و ما در کشور مناقشه بسیار داریم ، اگر هم نتیجه نمی گیرید نظر یک مرجع حقوقی را قبول کنید مانند معاونت حقوقی مجلس .

    در حال حاضر وضع مهندسی در کشور خوب نیست به جز عده ای که اوضاع مالی مناسب دارند ، این وضع موجب تلف شدن یک پتانسیل مهم در کشور می باشد . نقدینگی زیاد موجب شده تا هر روز این نقدینگی به سمتی هدایت شود ، پیشنهادات خود را برای جهت دادن  قدینگی اعلام کنید تا بخش تولید ساختمان رونق پیدا کند البته با اولویت دادن به بافت فرسوده و بر اساس نظرات وزارت راه و شهرسازی .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌های جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ، مهندسان مشاور و پیمانکاران ، هشت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    نظرات کاربران