در حال بارگذاری ...
  • توضیحات مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره یک خبر

    نقل قولی از یکی از استانداران آوردم که چند سال قبل به بنده گفته بود ، در آن استان چوپان‌ها به شهر آمده و مسکن مهر و یارانه‌ی نقدی گرفتند با این نقل قول می‌خواستم توضیح دهم که مسکن مهر به ساختارهای اجتماعی و تولید در کشور نیز صدمه زده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حسین عبده تبریزی ، مشاور وزیر راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود درباره یک خبر که به نقل از او منتشر شده است ، توضیحاتی ارائه داد . در این یادداشت آمده است :

    «در برنامه‌ی روبرو در روز جمعه ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ، بحث پیرامون سیاست‌ها در بخش مسکن بود . یکی از منتقدان اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی در پنج سال گذشته هیچ کاری نکرده . بنده توضیح دادم که اگر منظور ایشان از کار اقدام اجرایی مثل مسکن مهر است و اجرای پروژه را در نظر دارند ، وظیفه‌ی دولت به‌ویژه در بخش مسکن ، کارفرمایی در این بخش نیست . به‌علاوه ، اقدامات انجام‌شده را توضیح دادم و از جمله گفتم که به‌رغم بی‌اعتقادی به مسکن مهر ، دولت یازدهم و دوازدهم در تنگنای مالی جاری تا امروز ۳/۱ میلیون واحد را ساخته و یک میلیون واحد را تحویل داده و سیصد هزار واحد کامل شده منتظر آب و برق است .

    در توضیح این‌که چرا وزارت راه و شهرسازی مخالف مسکن مهر است ، نقل قولی از یکی از استانداران آوردم که چند سال قبل به بنده گفته بود ، در آن استان چوپان‌ها به شهر آمده و مسکن مهر و یارانه‌ی نقدی گرفتند با این نقل قول می‌خواستم توضیح دهم که مسکن مهر به ساختارهای اجتماعی و تولید در کشور نیز صدمه زده است . خبرنگار محترم تسنیم که در برنامه حضور داشتند ، خبر کوتاهی از برنامه‌ی روبرو مخابره کردند و در آن از قول بنده کوتاه نوشتند که «مسکن مهر چوپان‌ها را به شهر کشاند.» اکنون چند سایت این جمله را ذکر کرده و از آن به عنوان «توهین وقیحانه‌ی» این‌جانب یاد کرده‌اند .

    روشن است که هیچ توهینی در کار نبوده و دوستان آن سایت‌ها دارند وظیفه‌ی تخریب خود را انجام می‌دهند . به هر حال ، با این یادداشت بنده مراتب احترام و تشکر خود را از خدمات همه‌ی اقشار و از جمله قشر مورد اشاره اعلام کرده ، و از درگاه خداوند مسئلت دارم که دست‌اندرکاران آن سایت‌ها را که مصداق «یکی بر سر شاخ بن می‌برید» می‌باشند ، و می‌کوشند تخم کینه و بدبینی بین مردم بکارند ، به راه راست و صلاح این کشور هدایت کند.»




    مطالب مرتبط

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران