در حال بارگذاری ...
  • مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار

    مقرر شد در صورت انجام زیرسازی محور سلطانیه - معبد داشکسن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا شهرداری یا هرگونه منابع استان ، قیر رایگان برای محور مذکور توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، مصوبات چهل و پنجمین جلسه از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان زنجان طی ۱۰ بند اعلام شد .

    چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به دبیری هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و با حضور استاندار زنجان ، نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ، نماینده مردم دشتی و تنگستان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین استانی و نیز اعضای محترم ستاد در تاریخ ۰۵/۰۴/۱۳۹۷ برگزار شد .

    عشایری در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، دستور کار جلسه را اعلام کرده و در ادامه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان زنجان توسط مسئولان استانی و شهرستانی ارائه شد .

    در پایان پس از اظهار نظر اعضاء ستاد ، موارد مطرح شده در قالب مصوبات ذیل جمع بندی شد :

    مصوبات جلسه :

    ۱- مقرر شد ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان در اسرع وقت کلیه مصوبات پیشنهادی را در قالب برنامه اقدام مشترک و تعریف شهرها و محله‌های هدف و سهم و نقش دستگاه‌های عضو با تعیین اهداف کمی و کیفی به منظور حمایت اهرمی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع کلیه دستگاه‌ها به دبیرخانه ستاد ملی ارسال نماید .

    ۲- مقرر شد مشکلات زیرساختی و زیست محیطی شهر زنجان از جمله ساماندهی زنجان‌رود ، عدم اتصال فاضلاب به شبکه شهری و ورود فاضلاب به زنجان‌رود ، بالا آمدن آ‌ب‌های زیرسطحی در برخی مناطق شهر زنجان و جابجایی دکل‌های برق واقع در مناطق مسکونی از طریق وزارت نیرو با همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ، استانداری و شهرداری شهر زنجان در دستور کار قرار گرفته و نتایج عملیاتی آن در ستاد ملی و استانی بازآفرینی شهری گزارش شود .

    ۳- تدوین و اجرای برنامه انتقال زندان شهر زنجان توسط سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور با همکاری وزارت دادگستری و ستاد بازآفرینی استان زنجان و همچنین تدوین و اجرای برنامه انتقال پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر زنجان با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، استانداری و شهرداری زنجان به تصویب اعضای ستاد ملی بازآفرینی رسید .

    ۴- مقرر شد تهیه طرح گردشگری زنجان رود (مابین سه پل تاریخی) و نیز تهیه طرح مرمت و احیای بازار تاریخی زنجان و همچنین سبزه میدان شهر زنجان توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، وزارت نیرو ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استانداری و شهرداری زنجان در دستور کار قرار گیرد .

    ۵- تهیه طرح بازآفرینی شهرهای زنجان ، ابهر ، خرمدره و قیدار و کمک به عملیات اجرایی آنها توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران (اداره کل راه و شهرسازی استان) شهرداری شهرهای مذکور و با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گیرد .

    ۶- با توجه به نرخ بالای بی‌سوادی استان نسبت به کشور ، مقرر شد وزارت آموزش و پرورش مطالعات لازم در خصوص انسداد مبادی بی‌سوادی در شهرها و محلات هدف استان را انجام و اجرایی نماید .

    ۷- مقرر شد سند بازآفرینی شهری استان زنجان توسط استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری دستگاههای عضو ستاد و شهرداری شهرهای استان تهیه واجرایی شود .

    ۸- مقرر شد در صورت انجام زیرسازی محور سلطانیه - معبد داشکسن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا شهرداری یا هرگونه منابع استان ، قیر رایگان برای محور مذکور توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود .

    ۹- مقرر شد کارگروه وقف ذیل ستاد ملی بازآفرینی استان زنجان نسبت به بررسی املاک و اراضی وقفی استان و نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با همکاری استانداری ، سازمان ثبت اسناد و املاک و اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به نحوه تعیین تکلیف وضعیت املاک و اراضی در اختیار در شهرهای استان با مالکیت نهادهای عمومی اقدام و گزارش عملکرد در ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه شود .

    ۱۰- کلیه اراضی دولتی و شهرداری واقع و یا همجوار محلات هدف بازآفرینی شهری توسط ستاد بازآفرینی شهری استان (استاندار و دبیر ستاد) شناسائی و معرفی شود تا مطابق آئین‌نامه اجرایی ماده (۶ (قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، سازمان ثبت اسناد استان نسبت به تغییر نمایندگی دستگاه به شرکت بازآفرینی شهری ایران بابت تحویل به توسعه گران مطابق مصوبه مورخ ۳۰/۲/۹۷ هیئت وزیران اقدام نماید .




    مطالب مرتبط

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ...

    |

    نظرات کاربران