در حال بارگذاری ...
  • تصمیمات مهم برای تسریع در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری

    در این جلسه با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید حاشیه شهرها هم در کنار بافت‌های فرسوده داخل شهرها مورد توجه و اهمیت قرار گیرد ، گزارشی از اقداماتی که در این باره در کلانشهرهای مشهد و تبریز انجام گرفته ، ارائه شد .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، در این جلسه که استانداران و شهرداران کلانشهرهای کشور نیز حضور داشتند ، تصمیمات مهمی در جهت تسریع و توسعه طرح از جمله در ارتباط با تسهیلات بانکی اتخاذ شد .

    بر این اساس یکی از مولفه‌های تشویقی در این برنامه ، سپرده وجوه اداره شده توسط سازمان برنامه و بودجه به منظور کاهش نرخ سود تسهیلات برای توسعه گران مشارکت‌کننده در این برنامه خواهد بود . همچنین در رابطه با مقررات سهم مالکانه ، هم در مورد زمین های دولتی که شناسایی شده و هم در مورد زمین‌هایی که تملیک می شود ، تصمیماتی در راستای رفع موانع در تسهیلاتی که بانک مسکن ارائه می دهد، اتخاذ شد .

    در این جلسه مقرر شد علاوه بر بانک مسکن دیگر بانک‌ها هم بتوانند در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری مشارکت کنند .

    در ادامه جلسه پیگیری اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امید ، گزارشی درباره چگونگی پیشرفت کار از سوی استانداران و شهرداران کلانشهرها ارائه شد . سازمان ثبت و خزانه نیز پیشرفت کار طرح جامع املاک دولتی را گزارش کردند و قرار شد در آینده نزدیک به طور ویژه در ارتباط با بررسی مسائل کلانشهرهای هشت گانه کشور جلسه ای برگزار شود .

    در این جلسه با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید حاشیه شهرها هم در کنار بافت‌های فرسوده داخل شهرها مورد توجه و اهمیت قرار گیرد ، گزارشی از اقداماتی که در این باره در کلانشهرهای مشهد و تبریز انجام گرفته ، ارائه شد .

    همچنین مقرر شد در جلسات بعدی تصمیم گیری‌ها در ارتباط با تسهیلات بانکی و مشوق‌های شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‌های دولتی مسئول و به طور ویژه شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت سرمایه گذاری شهری وزارت راه و شهرسازی گزارش اجرایی این طرح ارائه کنند .
     




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌های جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ، مهندسان مشاور و پیمانکاران ، هشت ...

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران