در حال بارگذاری ...
  • انجام مکان‌یابی برای احداث ۸ شهرک گردشگری در استان گلستان

    طبق قانون برای آغاز عملیات اجرایی این شهرک‌های گردشگری پس از اخذ مصوبه هیئت وزیران باید مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی با هدف ارائه مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای اسکان موقت و توسعه گردشگری در استان نیز گرفته شود که هم‌اکنون در حال پیگیری این مسئله هستیم .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان اولین استان در محدوده شمالی کشور است که مصوبه هیئت وزیران برای احداث شهرک‌های گردشگری در آن اجرا خواهد شد گفت : بنا بر بررسی‌های انجام شده تصمیم داریم تا ۸ مکان را برای احداث این شهرک‌ها نهایی کرده و عملیات اجرایی را پس از تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی آغاز کنیم .

    حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان در جمع خبرنگاران بیان کرد : دستور کار اصلی این جلسه که با حضور استاندار محترم گلستان برگزار شد بررسی موضوع مکان‌یابی شهرک‌های گردشگری در سطح این استان بود که خوشبختانه با نتایج خوبی خاتمه یافت .

    طاهرخانی ضمن اشاره به مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۶ مبنی بر مکان‌یابی شهرک‌های گردشگری با هدف پاسخگویی به نیازهای موجود در این بخش به ویژه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی بیان کرد : طبق قانون برای آغاز عملیات اجرایی این شهرک‌های گردشگری پس از اخذ مصوبه هیئت وزیران باید مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی با هدف ارائه مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای اسکان موقت و توسعه گردشگری در استان نیز گرفته شود که هم‌اکنون در حال پیگیری این مسئله هستیم .

    این مقام مسئول اصلی‌ترین کارکرد این شهرک‌ها را جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و سوق دادن تقاضاها برای ساخت و ساز به این نواحی اعلام کرد و افزود : همزمان با اجرایی شدن این پروژه تمامی دستگاه‌ها نیز مکلف به مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان بوده و باید در این مسیر ما را همراهی کنند . وجه اصلی این اقدام آن است که می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت مناطق برنامه‌ریزی شده هدایت کرده و در عین حال فضای جدیدی برای رونق سرمایه‌گذاری در این استان‌ها ایجاد نماید .

    طاهرخانی در این خصوص ادامه داد : طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر است استان‌های شمالی در اولویت اول اجرای این مصوبه بوده و از آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها در مرحله اجرایی قرار بگیرند . در این راستا قرار است به اطراف کلانشهرها نیز که جزو عرصه‌های مورد تعارض (به ویژه عرصه‌های طبیعی و باغات) محسوب می‌شوند به صورت برنامه‌ریزی شده ورورد پیدا کرده و فعالیت داشته باشیم .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یکی دیگر از اولویت‌های اصلی این شرکت در سال ۹۷ را فراهم کردن زمینه استقرار جمیعت در پهنه جنوبی کشور اعلام کرد و گفت : در حال حاضر تلاش داریم در سواحل خلیج فارس و دریای عمان (از عسلویه تا چابهار) که توسعه‌های فعالیتی گسترده‌ای نیز در آن‌ها در حال شکل گیری است به انجام فعالیت‌های لازم بپردازیم که آغاز عملیات اجرایی شهر جدید تیس و سیراف در سال جاری از جمله آن‌ها به شمار می‌رود .




    مطالب مرتبط

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    نظرات کاربران