در حال بارگذاری ...
  • تدوین نسل نوین تهیه طرح‌های توسعه و عمران

    هدف از تدوین نسل نوینی از تهیه طرح‌های توسعه و عمران ، غنابخشیدن به محتوای طرح ها ، روزآمد کردن آنها و همچنین مدنظر قرار دادن رویکردهای نوین در آنها است . در عین حال ، در نظر داریم تا مدت زمان تهیه آنها و بررسی را نیز کوتاه کنیم .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ، از تدوین نسل نوینی از تهیه طرح های توسعه و عمران که با حمایت مهندسان مشاور در دست تهیه قرار دارد ، خبر داد و گفت : امیدواریم نسل نوینی از تهیه طرح های توسعه و عمران را که با حمایت مهندسان مشاور در دست اقدام داریم با حمایت وزارت کشور به نتیجه برسانیم .

    محمد سعید ایزدی در حاشیه هفتمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری در سال جاری گفت : در یک آسیب‌شناسی که توسط دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری انجام شد در جلسه ششم شورا ، دبیرخانه ، اجازه‌ای را از شورای‌عالی اخذ کرد تا تجدیدنظری در محتوا ، فرآیند و ساختار طرح‌های جامع داشته باشد که با موافقت اعضای اصلی شورا این مهم در دستور کار قرار گرفته است .

    ایزدی ادامه داد : متوسط طول دوره تهیه طرح‌های جامع بین ۳ تا ۴ سال است و همچنین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد تا طرح بررسی و تصویب شود . در نهایت وقتی طرح‌های جامع تصویب می‌شوند درست زمان بازنگری آنها فرا می‌رسد که باید بتوانیم این مدت زمان را کوتاه کرده و به غنای محتوایی طرح‌ها بپردازیم . علاوه بر موضوع تجدیدنظر در فرآیند تهیه طرح‌های جامع که باید تبدیل به یک سری اسناد راهبردی و جامع شود که در نظام جدید پیش‌بینی های نیز برا‌ی آنها کرده ایم ، نظام بررسی و تصویب هم بسیار مهم است که باید به کوتاه کردن مدت زمان آن بیندیشیم .

    این مقام مسئول اعلام کرد : تدوین نسل نوینی از تهیه طرح‌های توسعه و عمران را با حمایت مهندسان مشاور در دست اقدام داریم که امیدواریم با حمایت وزارت کشور به سرانجام برسد و بتواند جایگزین فرآیند فعلی شود . هدف از تدوین نسل نوینی از تهیه طرح‌های توسعه و عمران ، غنابخشیدن به محتوای طرح ها ، روزآمد کردن آنها و همچنین مدنظر قرار دادن رویکردهای نوین در آنها است . در عین حال ، در نظر داریم تا مدت زمان تهیه آنها و بررسی را نیز کوتاه کنیم .

    وی در این رابطه به تصویب طرح جامع اهواز که بعد از ۳ دهه برای سومین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد اشاره کرد و گفت : به نظر می رسد بخش عمده ای از وقفه ای که ایجاد شده مرتبط با تهیه طرح نبوده است بلکه به دلیل عدم تصمیم گیری بوده است . هم اکنون نیز که شاهد به نتیجه رسیدن این طرح هستیم به دلیل حضور استاندار و جمع بندی وی در طول یکسال گذشته است . این طرح ها به دلیل بلاتکلیفی در مراجع تصمیم گیری و تصویب دچار وقفه های طولانی می شود .

    ایزدی تصریح کرد : امیدواریم نسل نوینی از تهیه طرح های توسعه و عمران را که با حمایت مهندسان مشاور در دست اقدام داریم با حمایت وزارت کشور به نتیجه برسانیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    تاکنون دو شهر اهواز و دزفول در استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شدند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت : اراضی طرح جوانی جمعیت و سرانه‌های خدمات شهری برای بیش از ۷۰ هزار متقاضی ...

    |

    نظرات کاربران