در حال بارگذاری ...
  • اقدامات سازمان صدا و سیما در حوزه بازآفرینی شهری

    برای سال جاری و طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، برنامه‌هایی در حوزه حاشیه‌نشینی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در اصفهان تهیه می‌شود . همچنین در استان‌های دیگر نظیر خراسان شمالی ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها تهیه خواهد شد .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز سیمای استان‌ها سازمان صدا و سیما در تشریح اقدامات سازمان در حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد : برای سال جاری و طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، برنامه‌هایی در حوزه حاشیه‌نشینی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در استان‌های اصفهان ، خراسان شمالی ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها تهیه خواهد شد .

    سید عباس فاطمی‌نویسی رئیس مرکز سیمای استان‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در تشریح اهم رویکردهای برنامه‌سازی این سازمان در حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد : تولید برنامه‌های فاخر برای نمایش آثار زندگی حاشیه‌نشینی و زاغه‌نشینی اطراف شهرها به همراه ارائه راهکار تغییر وضعیت ، بررسی آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی در میزگردهای کارشناسی و تبیین راهکارهای پیشگیری از مهاجرات روستائیان به شهرها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ ، تهیه برنامه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی و آشناسازی شهروندان حاشیه نشین ، پوشش خبری و اطلاع رسانی اقدامات بخش دولتی ، عمومی و خصوصی و مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی با مسئولان در خصوص وضعیت حاشیه‌نشینی و آلونک‌سازی در اطراف شهرها و بافت‌های هدف بازآفرینی شهری و برنامه‌ها و اقدامات برای کاهش آسیب‌ها و بازآفرینی از مهمترین رویکردهای سازمان صدا و سیما در تولید برنامه‌های بخش بازآفرینی در کشور به شمار می‌رود که همواره مورد توجه مسئولین در این حوزه بوده است .

    وی در ادامه با ذکر عملکرد سازمان صدا و سیما در چند حوزه مرتبط با بخش بازآفرینی به عنوان مثال بیان کرد : ۷۷.۴ درصد از برنامه‌های تولیدی سازمان مربوط به امور استان‌ها بوده که بیش از هزار و ۷۵۰ ساعت را به خود اختصاص داده است .

    فاطمی‌نویسی در این باره با ارائه آمار و ارقامی ، توضیح داد : در حوزه صدا ، معاونت صدا ۱۱۶ ساعت برنامه پخش کرده که در این میان ، رادیو فرهنگ با ۴۰ ساعت برنامه بیشترین میزان پخش را دارد . معاونت سیما به ۱۱۷ برنامه به طور مستقیم پرداخت . معاونت سیاسی ۲۷۸ ساعت برنامه خبری، گزارش و تفصیل و تحلیل خبری پخش کرد . در استان‌ها یک هزار و ۲۹۱ ساعت در حوزه صدا و ۴۵۸ در حوزه سیما برنامه داشتیم . در همین زمینه ، استان‌های آذربایجان غربی، قزوین و قم بیشترین برنامه را به خود اختصاص دادند . برای سال جاری و طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، برنامه‌هایی در حوزه حاشیه‌نشینی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در اصفهان تهیه می‌شود . همچنین در استان‌های دیگر نظیر خراسان شمالی ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها تهیه خواهد شد .

    این مقام مسئول در تشریح انتظارات موجود بین سازمان صدا و سیما و ستاد ملی بازآفرینی شهری بیان کرد : به عقیده سازمان بهره ‏گیری از توانمندی‏ های سیاست‏گذاری ، اجرایی ، مدیریتی ، حمایتی و غیره طرفین جهت اجرائی کردن سیاست‏های کلی و همچنین همکاری متقابل در تعریف موضوعات مشترک در گستره بافت‏های ناکارآمد شهری پیرامون ترویج ،جریان‏سازی و فرهنگ‏سازی عمومی در خصوص بازآفرینی شهری و تهیه و ارائه برنامه‏های ارائه شده و نهادسازی مرتبط از طریق مراکز صدا و سیمای استان‏ها از مهمترین انتظارات موجود در این شرایط به شمار می‌رود .

    فاطمی‌نویسی در ادامه هدایت هدفمند برنامه‌ساز و مهمان ، تشکیل گروه‌های قوی رسانه‌ای با مشورت شرکت بازآفرینی شهری ایران و دستگاه‌های عضو ستاد ملی و باز آفرینی شهری ، پیش بینی اعتبارات مورد نیاز و واگذاری اعتبار برای تولید برنامه‌ها براساس تفاهم‌نامه ، ارزیابی و گزارش پیشرفت کار ، پوشش برنامه‌های ستاد و معاونت‌های مربوطه متناسب با اهداف سند ملی و اهداف ستاد بازآفرینی شهری ایران را از برنامه‌های سازمان صدا و سیما در آینده اعلام کرد و گفت : به عقیده من باید با پرداخت ویژه به مسائل ستاد باز آفرینی از طریق کمک و سفارش این ستاد و دستگاه‌های عضو همه اعضا در تهیه برنامه‌ها دخالت داشته و در تأمین هزینه و آمار و اطلاعات لازم کمک نمایند .

    فاطمی‌نویسی رئیس مرکز سیمای استان‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه جلسه ضمن بیان آسیب ها و راهکارهای لازم در رابطه بین سازمان و ستاد ملی در امور مربوط به پروژه‌های بازآفرینی بیان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده آموزش اصول و مفاهیم مرتبط با برنامه ، آگاه‏سازی عمومی و تقویت مشارکت مردمی، فرهنگ‏سازی و اطلاع رسانی صحیح برنامه اصلی ستاد ملی در حوزه صدا و سیما بوده که تا کنون نیز اقدامات خوبی در این بخش انجام گرفته و امید است طی برنامه‌ریزی‌های آینده این شرایط نیز بیش از پیش ارتقا یابد.




    نظرات کاربران