در حال بارگذاری ...
  • شهر جدید حوراء پایلوت معماری ایرانی - اسلامی

    شهر جدید حوراء به عنوان پایلوت کشوری معماری ایرانی - اسلامی و هم چنین به عنوان نسل نو شهرهای جدید باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، شهر جدید حوراء را به عنوان پایلوت معماری ایرانی اسلامی و نیز نمونه شهر هوشمند دانست و بر ضرورت عزم جدی برای احداث این پروژه تاکید کرد .

    حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به همراه هیات همراه برای بازدید از محل شهر جدید حوراء و بررسی مسائل مربوط به احداث آن ، اراضی حریم و محدوده شهر جدید به همدان سفر کردند .

    در جریان این بازدید ، جلسه‌ای با حضور طاهرخانی معاون وزیر ، نیکبخت استاندار همدان ، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد . 

    محمدناصر نیکبخت استاندار همدان ضمن تشکر از سفر معاون وزیر به همدان ، بر عزم و اراده استان برای اجرای این پروژه عظیم تاکید کرد و با اشاره به مزیت‌ها و قابلیت‌های شهر جدید برای استان ، قول مساعد داد تا هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را برای آغاز عملیات اجرایی شهر جدید حوراء صورت دهد .

    همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اهمیت احداث شهر جدید حوراء اظهار کرد : شهر جدید حوراء به عنوان پایلوت کشوری معماری ایرانی - اسلامی و هم چنین به عنوان نسل نو شهرهای جدید باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد .

    طاهرخانی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید با جدیت به دنبال احداث این شهر است از مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن مساعدت و همکاری ، زمینه را برای شروع هرچه سریعتر عملیات اجرایی شهر فراهم کنند .

    پیش از این دیدار ، بازدیدی از اراضی حریم و محدوده شهر جدید صورت گرفت که مسلم خانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید اندیشه و مجری شهرجدید حوراء ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اراضی ، توضیحاتی پیرامون منطقه و شرایط آن ارائه کرد .

    همچنین در محل فاز یک شهر جدید ، مشاور تهیه طرح تفصیلی گزارشی از مراحل تهیه طرح تفصیلی به حاضرین ارائه کرد .

    بازدیدی هم از ایستگاه راه آهن صورت گرفت که مشاور طراحی مسیر دسترسی شهر جدید حوراء گزارشی از روند طراحی مسیر دسترسی شهر جدید ارائه کرد .

    هم چنین بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه های محلی و سراسری در شهرجدید تاکید شد .

    در این سفر توکلی مدیرکل حمل ونقل و ترافیک ، پورخیز مدیرکل دفتر مدیرعامل و ارزیابی عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید و آئینی مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید اندیشه، طاهرخانی را همراهی می کردند .




    مطالب مرتبط

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    نظرات کاربران