در حال بارگذاری ...
  • برگزاری کارگاه مستندسازی فرآیندهای اجتماع محور در بازآفرینی محلات هدف

    هدف از این کارگاه ، هماهنگ­‌سازی ۱۷ مشاور موضوع قرارداد تاسیس و راه‌­اندازی نهاد توسعه محله ، تدوین است .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی در شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری کارگاه مستندسازی فرآیندهای اجتماع محور در بازآفرینی محلات هدف ، خبر داد .

    محمدمهدی نوروزیان با اعلام این خبر افزود : روز نخستِ این کارگاه دو روزه در ادامه کارگاه­‌های مشارکتیِ تسهیل­‌‌گریِ اجتماع محور ، صبح روز یکشنبه در خانه گفتمان شهر تهران برگزار شد . روز دوم این کارگاه ، روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه در خانه گفتمان شهر برگزاری شد .

    به گفته نوروزیان ، هدف از این کارگاه ، هماهنگ­‌سازی ۱۷ مشاور موضوع قرارداد تاسیس و راه‌­اندازی نهاد توسعه محله ، تدوین است .

    اجرای سند مشارکتی بازآفرینی در محلات هدف ، آموزش تکنیک­‌های ویژه مستندسازی تجارب و آموخته­‌های مشاوران در فرآیند بازآفرینی محلات از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است .




    مطالب مرتبط

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    نظرات کاربران