در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات بهسازی و نوسازی ۱۸ محله در شهر تهران

    ۱۱۰ هزار واحد طی سه سال گذشته پروانه ساختمانی گرفته و طبق آمار به دست آمده میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم نیز رشدی ۱۰ درصدی داشته است که همگی نشان‌دهنده استقبال مردم از طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد است .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۸ محله باید در شهر تهران بهسازی و نوسازی شود گفت : عملیات نوسازی این محلات از امسال شروع شده و خوشبختانه شهرداری نیز تا کنون میزان ۸۵۰ میلیارد تومان تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی در این راستا اعمال کرده است که دولت باید به طرق گوناگون آن را جبران نماید .

    هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با دستور کار بررسی اقدامات ستاد بازآفرینی استان تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد : تهران ویژگی‌های خاص خود را دارد و نزدیک به ۱۶.۵ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است که نشان دهنده تراکم جمعیتی خاص این کلانشهر نسبت به سایر شهرهاست .

    عشایری در ادامه باتأکید بر اینکه در ستاد سعی می‌شود دستورکاری جهت جلوگیری از افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی تهیه و برای بررسی بیشتر به شورایعالی ساماندهی استان ارجاع داده شود گفت : در این راستا بحث موزاییک شدن نقاط پیرامونی شهر تهران مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و هیچ نقطه‌ای از این نواحی را بدون مدیریت رها نکند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۸ محله باید در شهر تهران بهسازی و نوسازی شود گفت : عملیات نوسازی این محلات از امسال شروع شده و خوشبختانه شهرداری نیز تا کنون میزان ۸۵۰ میلیارد تومان تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی در این راستا اعمال کرده است که دولت باید به طرق گوناگون آن را جبران نماید .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته شاهد رشد ۲۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در تهران بودیم گفت : ۱۱۰ هزار واحد طی سه سال گذشته پروانه ساختمانی گرفته و طبق آمار به دست آمده میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم نیز رشدی ۱۰ درصدی داشته است که همگی نشان‌دهنده استقبال مردم از طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد است .

    عشایری با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه سیروس تهران اعلام کرد : محله سیروس به دلیل مشکلاتی در نشت گاز و تغییر تیم شهرداری کمی به طول انجامید که خوشبختانه هفته پیش در کمیسیون ماده۵ مطرح شد که به دنبال رفع مشکلات هستیم .

    این مقام مسئول با بیان اینکه طبق تعهدات اعلام شده در سال جاری به ۲۷۰ محله در سطح کشور ورود پیدا کرده و عملیات بازآفرینی را آغاز کرده‌ایم گفت : در این راستا قرار براین شد تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی از سوی دولت و ۲۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و به پیشبرد برنامه بازآفرینی اختصاص یابد ، مسئله‌ای که هم‌اکنون با سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی و پیگیری آن هستیم .




    مطالب مرتبط

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نظرات کاربران