در حال بارگذاری ...
  • تأمین اعتبار برنامه ملی بازآفرینی شهری با تأیید مقام معظم رهبری

    خوشبختانه پس از پیگیری‌های مکرر و فرمان اجریی رئیس جمهور ، این مسئله در جلسه‌ای به اطلاع سران سه قوه رسیده و تأمین آن از سوی سازمان برنامه تصویب شد ، که بدین ترتیب پس از تأیید از سوی مقام معظم رهبری تأمین آن به سازمان مذکور ابلاغ شد . 

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد : هم‌اکنون در حال تقسیم میزان اعتبار ابلاغی در برش‌های استانی ، شهری و محله‌ای هستیم تا پیوست تفاهم‌نامه‌ امضا شده توسط وزیر راه و شهرسازی ، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه شده و در مصوبه برنامه بودجه سال ۹۷ لحاظ شود .

    هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه بازآفرینی تصویب شده بیان کرد : طبق این برنامه سالی ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه بازآفرینی در سطح محلات کشور در نظر گرفته شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی ، ۷ هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸ هزار میلیارد تومان دیگر نیز توسط دولت تأمین خواهد شد .

    عشایری در ادامه با بیان اینکه پس از محاسبه و بررسی‌های انجام شده متوجه کسری ۴ هزار میلیارد تومانی از منابع تأمین شده از سوی دولت شدیم گفت : از این میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی در نظر گرفته شده است . خوشبختانه پس از پیگیری‌های مکرر و فرمان اجریی رئیس جمهور ، این مسئله در جلسه‌ای به اطلاع سران سه قوه رسیده و تأمین آن از سوی سازمان برنامه تصویب شد ، که بدین ترتیب پس از تأیید از سوی مقام معظم رهبری تأمین آن به سازمان مذکور ابلاغ شد . 

    به گفته وی پس از اختصاص این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه ، این اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و در قالب تسهیلات مسکن به مردم اعطا می‌شود .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام شده تفاهم‌نامه مذکور احتمالا تا پایان آبان‌ماه امضا می‌شود گفت : اولویت ما در پیشبرد پروژه‌های عمرانی با کمک این اعتبار برای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام است که تا کنون در محلات هدف آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    همچنین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند تا منابع لازم برای «صندوق ملی مسکن» که مسئولیت تامین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز تامین منابع برای کمک به ساخت مسکن اقشار نیازمند را به عهده دارد ، فراهم کنند .

    |

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌های جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ، مهندسان مشاور و پیمانکاران ، هشت ...

    |

    نظرات کاربران