در حال بارگذاری ...
  • بازسازی مناطق سیل‌زده گیلان و مازندران با تخصیص ۷۵ میلیاردتومان تنخواه دولت به بنیاد مسکن

    در حال حاضر ماشین‌آلات بنیاد مسکن در منطقه مستقر است و کار ارزیابی خسارت در حال انجام است . همچنین اقدامات تشکیل پرونده برای خسارت دیدگاه در حال انجام است که از این محلی که تنخواه دادند کار را شروع می‌کنیم .

    به گزارش پرتال جامع بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص ۷۵ میلیارد تومان تنخواه دولت به آن بنیاد برای بازسازی مناطق سیل‌زده گیلان و مازندران خبر داد و گفت : از محل تنخواه به افرادی که منازل مسکونی‌شان در سیل اخیر ، آسیب دیده است ۵ میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می‌گیرد .

    عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره مجموعه اقداماتی که آن بنیاد در مناطق سیل‌زده استان‌های گیلان و مازندران در دست انجام دارد ،  با اشاره به اینکه منتظر مصوبه دولت در این رابطه هستند ، اعلام کرد : دولت تصمیماتی گرفته است و منتظر مصوبه دولت و ابلاغ برای آغاز به کار در مناطق سیل‌زده استان‌های گیلان و مازندران هستیم .

    مهدیان ادامه داد : طبق آخرین اخبار ، دولت تنخواهی به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل زده استان های گیلان و مازندران تخصیص داده است که ۳۵ میلیارد تومان آن در مازندران و ۳۵ میلیارد تومان در گیلان هزینه خواهیم کرد .

    وی همچنین گفت : بر اساس روالی که همواره در بازسازی‌ها داشته‌ایم ، تسهیلات بلاعوض داریم و با کارشناسی که انجام می‌دهیم برای هر خانه‌ای که آسیب دیده است ۵ میلیون تومان بلاعوض می‌دهیم تا وام هایی که توسط دولت مصوب و ابلاغ می‌شود تخصیص داده شود . در حال حاضر ماشین‌آلات بنیاد مسکن در منطقه مستقر است و کار ارزیابی خسارت در حال انجام است . همچنین اقدامات تشکیل پرونده برای خسارت دیدگاه در حال انجام است که از این محلی که تنخواه دادند کار را شروع می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران