در حال بارگذاری ...
  • کاهش قیمت مسکن در آینده نزدیک

    یکی از نکات مهم ساماندهی نقدینگی سرگردان در کشور است ، امروز نقدینگی به عنوان یک سم مهلک برای اقتصاد کشور شناخته می شود ، از این رو اگر دولت بتواند نقدینگی را درستی کنترل و به سمت تولید مسکن هدایت کند ، آن وقت می توان به بهبود شرایط مسکن امید داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : پیشنهاد من به مردم و خریداران این است که برای خرید مسکن عجله نکنند ، زیرا پیش بینی ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد .

    مجید کیان پور درباره شرایط بازار مسکن و پیش بینی ها برای افزایش قیمت این حوزه ، گفت : به نظر من بازار مسکن در آینده ای نزدیک آرامش و ثبات را تجربه خواهد کرد، که این مسئله نشأت گرفته از کاهش تلاطمات بازار ارز در کشور است ، زیرا میزان کاهش یا افزایش ارز تأثیر مستقیمی در نرخ نهایی مسکن دارد . در این میان کسب و کار دلالان و واسطه در این بازار به زودی از بین خواهد رفت ، در شرایط کنونی دلالان تمام تمرکز خود را بر تعیین نرخ های کاذب برای مساکن گذاشته اند .

    کیانپور گفت : شرایط واقعی و حقیقی بازار مسکن ، وضعیت کنونی نیست ، زیرا به دلایل مختلف از جمله دلال بازی و تأثیر افزایش نرخ ارز ، این بازار دچار یک بی ثباتی و تلاطم چشمگیر شده است . امروز حوزه مسکن درگیر رکود تورمی است ، البته در یک سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت مسکن ، رکود تورمی در این بازار نیز تشدید شده که این مسئله به تدریج بر کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار خواهد بود .

    وی گفت : بر اساس آمارها ، قیمت مسکن نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است که این مسئله موجب می شود که خریداران توان خرید مسکن را نداشته باشند . پیشنهاد من به مردم و خریداران این است که برای خرید مسکن عجله نکنند ، زیرا پیش بینی ها بر کاهش قیمت مسکن دلالت دارد ، البته این مسئله نیز قابل توجه است که تعدیل شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن به کاهش قیمت ها کمک می کند .

    وی گفت : یکی از نکات مهم ساماندهی نقدینگی سرگردان در کشور است ، امروز نقدینگی به عنوان یک سم مهلک برای اقتصاد کشور شناخته می شود ، از این رو اگر دولت بتواند نقدینگی را درستی کنترل و به سمت تولید مسکن هدایت کند ، آن وقت می توان به بهبود شرایط مسکن امید داشت . بزرگترین و مهم ترین هنر و برنامه دولتمردان باید هدایت نقدینگی به سمت تولید باشد ، زیرا با تحقق این موضوع ، اقتصاد کشور روند بهبود و ارتقا به خود خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    |

    عرضه این واحدها به بازار می‌تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند . همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد . اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می‌رسد .

    |

    برای افرادی که به شکل حرفه‌ای در این بازار حضور دارند و به اعتمادآفرینی بین موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده کمک می‌کنند این قانون و سیاست‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد ، راهگشاست .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران