در حال بارگذاری ...
  • ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی

    مسکن مهر ، پروژه ای مردمی است که عده زیادی در آن ثبت نام کرده اند ، اما شرایط قراردادی ، فنی ، حقوقی و جانمایی های صورت گرفته در آنها با دقت انجام نشد . مهم این است که با رایزنی با دستگاه های مختلف برای تامین زیرساخت ها ، مشکل را برطرف کنیم و در این راستا مردم نیز باید کمک کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : باید مطمئن باشیم که تولید مسکن توسط تشکل های واجد شرایط و دارای صلاحیت انجام می شود و مردم باید بتوانند اطمینان حاصل کنند که مراجعی معتبر مسکن شان را تامین می کنند .

    محمد اسلامی روز چهارشنبه در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود : این برنامه جدی ماست و در هفته های آینده ساز و کار آن را ابلاغ خواهیم کرد . بر پایه قانون ، وظیفه تامین مسکن مردم به ویژه اقشار کم درآمد را بر عهده داریم و وظیفه قانونی ماست تا شرایط ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کنیم . براساس برنامه ای که به مجلس تقدیم شده، ساز وکار تولید مسکن را توسط مردم و بخش خصوصی فراهم کردیم ، به گونه ای که تولید مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط تبدیل به یک جریان دائمی شود .

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : موانع پروژه های نیمه تمام اعم از مسکن مهر ، مسکن اجتماعی و غیره را برطرف می کنیم تا کار به سرانجام برسد .

    وی در خصوص مسکن مهر اظهار داشت : باید مردم و متقاضیان نیز کمک و همراهی کنند تا با هماهنگی دستگاه های مرتبط به ویژه دستگاه های تامین کننده زیرساخت های آب ، برق ، گاز و غیره بتوان به پروژه ها سرعت داد . مسکن مهر ، پروژه ای مردمی است که عده زیادی در آن ثبت نام کرده اند ، اما شرایط قراردادی ، فنی ، حقوقی و جانمایی های صورت گرفته در آنها با دقت انجام نشد . مهم این است که با رایزنی با دستگاه های مختلف برای تامین زیرساخت ها ، مشکل را برطرف کنیم و در این راستا مردم نیز باید کمک کنند .

    بافت های فرسوده

    این مقام مسئول در ادامه درخصوص بافت های فرسوده یادآور شد : یک بخش شامل بافت های فرسوده تاریخی است که ارزشمند بوده و باید احیا شوند تا ارزش افزوده به خود گرفته و در مدار خدمت به مردم قرار بگیرند . بخش دیگری از بافت های فرسوده هم باید جایگزین شوند و بر اساس تفاهم نامه «عباس آخوندی» وزیر پیشین راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه ، امسال جایگزینی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در۲۷۰ محله پیش بینی شده است .

    اسلامی خاطرنشان کرد : در این زمینه سیاست و برنامه اصلی ، سرعت بخشیدن به طرح ها به صورت شهرستان محور و محله محور است ، به طوری که در هر محله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مسکونی جایگزین شود .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران